DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İngilizce II EL 102 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 4
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: John Antony Rodenhurst
Dersin Amacı: KONUŞMA VE DİNLEME

Dönem bitiminde öğrenciler farklı akademik konularda sunum yapabilme ve grup içi tartışma becerisini geliştirmiş olacaklardır. Edinecekleri beceriler aşağıdaki gibidir:
- İngilizceyi akıcı şekilde konuşabilme
- Kendini İngilizce açık ve kısaca ifade edebilme
- Bireysel sunum yapabilme
- Bir durum karşısında gerekli iletişim stratejisini kullanabilme
- İletişimini geliştirmek için geri bildirim alabilme ve aktarabilme
- Detaylı anlama için dinleme becerisini geliştirme
- Fikirlerini etkili şekilde bireysel ya da grup içinde paylaşabilme
- Münazara yapabilme


AKADEMİK KELİME BİLGİSİ
Bu ders öğrencilerin sıkça kullanılan akademik kelime bilgisini genişleterek geliştirmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Ünite 2: Learning Online
Ünite 3: Changing Roles in the Family
Ünite 4: A Healthy Lifestyle
Ünite 5: The Influence of the Media
Unite 7: The World of Work
Ünite 8: Protecting the Environment
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Akademik bir makaleyi analiz etme ve makale ile ilgili sunum hazırlayabilme
  • 2- Verilen bir durum uzerine uygun bir iletisim stratejisi geliştirebilme
  • 3- Bireysel ve grup içinde kendi fikirlerini etkili bir şekilde ifade edebilme
  • 4- Münazara yapabilme becerisini kazanma
  • 5- Akademik kelime kullanma becerisini edinme
  • 6- Değişen koşullara ayak uydurabilmek için teknolojik yenilikleri izleme yeteneği ve yaşam boyu eğitim bilinci.
  • 7- Eleştirel düşünme yeteneği.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrenci Odaklı Eğitim: İnteraktif


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Dersin tanıtımı ve oryantasyon
2 Unit 2: Seminars and Discussions Recognizing different perspectives
Reaching a balanced conclusion
Comparing perspectives
Summarizing the outcome of a discussion
Chairing a discussion
Leading a seminar
3 Unit 2: Seminars and Discussions Recognizing different perspectives
Reaching a balanced conclusion
Comparing perspectives
Summarizing the outcome of a discussion
Chairing a discussion
Leading a seminar
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
4 Unit 3: Examining Underlying Assumption
Presenting information from a text
Anticipating arguments before a discussion
Referring to a text
Exchanging opinions
5 Unit 3: Examining Underlying Assumption
Presenting information from a text
Anticipating arguments before a discussion
Referring to a text
Exchanging opinions
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
6 SUNUM (15 PUAN)
7 Unit 4: Reading into Speaking
Using a text to support your ideas
Listening actively
Exchanging information
Clarifying and confirming understanding
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
8 Unit 4: Reading into Speaking
Using a text to support your ideas
Listening actively
Exchanging information
Clarifying and confirming understanding
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
9 Unit 5: Building up a Discussion
Building on what others have said
Presenting information from charts
Referring to what previous speakers have said
Referring to data
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
10 Unit 5: Building up a Discussion
Building on what others have said
Presenting information from charts
Referring to what previous speakers have said
Referring to data
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
11 Unit 7: Supporting Your Point of View
Preparing for a discussion by thinking the issues through
Finding a focus for a presentation
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
12 Unit 8: Collecting and Presenting Data
Designing a questionnaire
Participating in a debate
Günlük Yazımı ve Ünite Özeti
Konu ile İlgili Bir Video
13 Unit 8: Collecting and Presenting Data
Designing a questionnaire
Participating in a debate
14 MÜNAZARA (15 PUAN)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

McCormack, Watkins Sebastian (2012). English for Academic Study: SPEAKING, Garnet Education.


DİĞER KAYNAKLAR

Blackboard`a yüklenen materyaller


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 5
Ödev 5 5
Sunum/Jüri 2 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 10 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Ödev5210
Sunum/Jüriye Hazırlık2510
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14114
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar188
Final Sınavı11010
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1         3 3   3
OC2         3 3   3
OC3         3 3   3
OC4         3 3   3
OC5         3 2   2
OC6         3 3   3
OC7         3 3   3