Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce-III | EL 201 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 4 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | John Antony Rodenhurst |
Dersin Amacı: | OKUMA Dönem sonunda öğrenciler B2 düzeyinde gerçek hayattan alınmış farklı konulardaki akademik metinleri anlayabilecek beceriye sahip olacaklardır. İngilizce 2 dersinde edindikleri becerilerin pratiğini yapma fırsatı edineceklerdir. Buna ek olarak, Genel anlam için okuma Ana fikir ile detaylar arasındaki farkların ayırımına varma Paragraf organizasyonu incelemesini yapma Detayları dikkate alarak okuma Okuma ve özet çıkarma Cümleleri başka sözcüklerle açıklayarak özet çıkarma İngilizce I ve II de edinilen becerilerin geliştirilmesine ek olarak, Metnin bağlamından bilinmeyen kelimelerin anlamını çıkarabilme Metinden anlam ve sonuç çıkarabilme Metin kıyaslaması yapabilme ve detaylara dikkat ederek okuma yapma YAZMA Bu ders süresince öğrenciler İngilizce 1 ve 2 de öğrenmiş oldukları becerileri geliştirme fırsatı bulacaklardır. Dersin bitiminde öğrenciler: Ders dışı kaynak taraması yapabilecek Akademik metinlerin özetini çıkarabilecek Özet çıkarırken cümleleri başka sözcüklerle açıklayabilme becerisi edinecek Akademik metinler üzerine kompozisyon yazabilecek Derste akademik düşünce hırsızlığı-plagiarism `a karşı uyarı ve bilinç yeniden tekrar edilecektir. |
Dersin İçeriği: | Ünite 1: Reading for Academic Purposes (Akademik İniglizce) Ünite 2: Sustainable energy (Enerjii yönetimi) Ünite 3: The business of Science (Bilim) Ünite 4: Society Today (Toplum) |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Öğrenci Odaklı Eğitim:İnteraktif |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı ve oryantasyon | |
2 | Unit 1: Reading for Academic Purposes Source Book: Text 1a, pg 1-6 Course Book: pg 13-20 Reading for general understanding - Skimming & Scanning |
|
3 | Unit 1: Reading for Academic Purposes Source book:Text 1b, pg 7 Course Book: pg 20-22 Reading-Summarizing - Reading for specific details - Reading for a purpose |
|
4 | Unit 2: Sustainable Energy Source book:Text 2a, pg 8 Course Book: pg 23-26 Reading-Summarizing - Differentiating between main ideas and supporting details - Summarizing in note form |
Ödev 1 |
5 | SINAV 10%: OKUMA ANLAMA | |
6 | Unit 2: Sustainable Energy Source book:Text 2b,pg 10-11 Course Book: pg 26-30 Reading - Summarizing - Differentiating between main ideas and supporting details - Summarizing in note form |
|
7 | Unit 3: The Business of Science Source book:Text 3 a, pg 12-13 Course Book: pg 31-37 Paraphrasing -Summarizing - Identifying the write`s viewpoint - Inferring from context Paragraph reorganization: Looking at the logic of the text |
Ödev 2 |
8 | Unit 4: Society Today Source book:Text 4b, pg 21-24 Course Book: pg 46-48 Summarizing - Comparing texts and reading for detail - How to write a good introduction - Making notes from memory: Discussion - Writing a summary |
|
9 | SINAV 15%: YAZMA (ÖZET ÇIKARARAK) | Ödev 3 |
10 | Summary-Response türünde kompozisyon yazım alıştırmaları Okuma, Anlama ve Tartışma Summary-Response türünde kompozisyon yazımı |
|
11 | Summary-Response türünde kompozisyon yazım alıştırmaları Okuma, Anlama ve Tartışma Summary-Response türünde kompozisyon yazımı | Ödev 4 |
12 | Summary-Response türünde kompozisyon yazım alıştırmaları Okuma, Anlama ve Tartışma Summary-Response türünde kompozisyon yazımı |
Ödev 5 |
13 | Summary-Response türünde kompozisyon yazım alıştırmaları Okuma, Anlama ve Tartışma Summary-Response türünde kompozisyon yazımı |
|
14 | SINAV 20 %: YAZMA Summary-Response türünde kompozisyon yazımı |
English for Academic Study: Reading & Writing 2012 edition Source Book By John Slaght and Anne Pallant (Garnet) |
Blackboard`a yüklenen materyaller |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 5 |
Ödev | 5 | 5 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 50 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 9 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 45 | 1 | 45 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 2 | 30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 5 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 |
OC1 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC2 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC3 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC4 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC5 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC6 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC7 | 2 | 3 | 2 | |||||
OC8 | 2 | 3 | 2 |