Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
İngilizce-IV | EL 202 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 4 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | John Antony Rodenhurst |
Dersin Amacı: | OKUMA Dönem bitiminde öğrenciler çeşitli konularda yazılmış, B2 seviyesinde orjinal akademik metinleri de içeren 550-1000 kelimelik metinleri okuma becerisini kazanacaklardır. Ayrıca İngilizce 3 dersinde kazanılmış becerileri Pratik yaparak geliştirme olanağı edineceklerdir. Buna ek olarak: Metin işlevi tanımlama, metni notlarla açıklama Genel anlam için okuma: Ara başlıkları inceleme Ana ve destekleyici fikirleri bulabilme Paragraf işlevini tanımlama Genel bağlamdan kelime anlamını çıkartma Konu ile ilgili fikir yürütme Ana fikirleri tanımlama ve özetleyebilme Araştırmaları kanıt olarak kullanabilme Yazarın görüşünü savunmak için not çıkartabilme Metni belirli fikirleri bulmak için tarama Metin yazımı için doğru kaynak okumaları seçebilme Seçilen metinlerin aktif kullanımı: Sunum için metinlerin kullanımı YAZI Bu ders süresince öğrenciler İngilizce 1, 2 ve 3 `te öğrenmiş oldukları becerileri geliştirme fırsatı bulacaklardır. Dersin bitiminde öğrenciler: SPSIE yöntemiyle bir deneme yazabilecek MLA APA gibi akademik yazım kurallarını uygun yaklaşımları benimseyecektirler. Derste akademik düşünce hırsızlığı-plagiarism `a karşı uyarı ve bilinç yeniden tekrar edilecektir. KONUŞMA Dönem bitiminde öğrenciler: Akademik konularda farklı görüşler karşısında ve dahilinde kendi düşüncelerini ifade etmek için strateji ve teknikleri öğrenme, Söz konusu akademik konudaki tartışmaya etkili şekilde katılma Önceden hazırlanmamış konuşma ve düşünceleri ders sırasında ifade ederek, tartışmaya katkıda bulunma becerilerini öğrenecektir. |
Dersin İçeriği: | Unit 5 Food Security (Gıda) Unit 6 Human Resource Management (İnsan Kaynakları) Unit 7 Sustainable Fashion (Eko-Moda) |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Interaktif:Öğrenci odaklı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders İçeriklerinin Sunumu | Paragraf Yazımı |
2 | Unit 5: Reading 1 Diet and Sustainability Okuma: Surveying the text Practising fast, accurate reading Identifying functions of the text: annotating text Examining the writer`s choice of language for emphasis identifying meaning from context |
Kısa Bir Video |
3 | Unit 5: Reading 2 The Challenge of Feeding 9 Billion People Okuma: Predicting specific content in a text Identifying the main ideas Making notes and discussion Logic and Language: organising paragraphs Working out meaning from context |
Kısa Bir Video |
4 | Unit 5: Reading 3 Closing the Yield Gap Okuma & Yazma: Identifying the function of paragraphs Annotating the text using the Cornell system Predicting the content of the text Organising ideas using SPSIE approach in writing |
|
5 | Okuma & Yazma: Analysing the organisation of SPSIE with sample articles Organising ideas using SPSIE approach Considering problem-solving approach in writing |
Amerika'daki Gıda Endüstrisi Üzerine Video SPSE Türünde Paragraf Yazımı |
6 | Okuma & Yazma: Analysing the organisation of SPSIE with sample articles Organising ideas using SPSIE approach Considering problem-solving approach in writing |
SPSE Türünde Paragrafın İkinci Kez Yazımı |
7 | Vize Sınavı | |
8 | Unit 7: Reading 1 Material Diversity Reading-Discussion-Writing Reflection and discussion Text /title analysis Annotating text Identifying the writer`s purpose |
Özet Çıkarma |
9 | Unit 7: Reading 2 Sustainable Fashion Okuma & Yazma: Identifying main and supporting ideas Analysing essay organisational patterns Identifying the writer`s purpose Producing a selective summary Finding supporting information |
Extra Okuma Alıştırması |
10 | Unit 7: Reading 3 The Future of Sustainable Fashion Okuma & Yazma: Using research skills: comparing ideas(as a reader) with those of the writer Including statistics to support the ideas |
Özet Çıkarma Alıştırmaları |
11 | Yazma: Sınıfta SPSE Türünde Kompozisyon Yazımı | |
12 | Unit 6: Reading 1 People Management Okuma & Yazma: Completing notes: Building background information Vocabulary extension Developing ideas about the topic Identifying and summarising key points |
Özet Çıkarma Alıştırmaları |
13 | Yazma Geribildirimi Öğrencilerin SPSIE türünde yazdıkları kompozisyonlara sözlü ve yazılı gerbildirim |
|
14 | Yazma: Students write a second draft of their extended essay |
English for Academic Study: Reading & Writing 2012 edition Source Book By John Slaght and Anne Pallant (Garnet) |
Blackboard`a yüklenen video ve benzeri materyaller |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 5 |
Proje | 4 | 50 |
Ödev | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 11 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 45 | 1 | 45 |
Proje | 4 | 5 | 20 |
Ödev | 5 | 1 | 5 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 10 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat): | 100 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC2 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC4 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC5 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC6 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC7 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC8 | 3 | 2 | 2 |