DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Grafik İletişim GR 218 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Meslek Yüksek Okulu
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Esra ÖZKURT
Dersin Amacı: Dersin amacı, bir reklam kampanyasının yaratıcı sürecinin temel işleyiş aşamalarını, kampanyada uygulanan reklam araçlarının çeşitlerini ve özelliklerini planlanan bir kampanya üzerinden uygulayarak öğrenmesini sağlamaktır.
Dersin İçeriği: Grafik İletişim dersi; Reklam Kampanyasında yaratıcı sürecin işleyiş aşamalarına uygun olarak, planlanan kampanyaya ait ürün ya da hizmetin reklam araçlarında yer alan hareketli ve basılı medya kanalları ile matbaa sektörünün baskılı işler içine giren tüm tasarımların(logo tasarımı, afiş, billboard, gazete ve dergi ilanları, outdoor tasarımları, broşür, pankart, e-reklam, stand gibi ) kreatif sürecinin öğrenci tarafından grup çalışması olarak uygulanmasını içerir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Reklamcılıkta yaratıcı süreci ve temel işleyiş aşamalarını bilir.
  • 2- Reklam kampanyası planlar ve uygular
  • 3- Disiplinlerarası çalışabilir.
  • 4- Reklam araçlarını bilir ve tasarımını yapar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri . Teorik, teknik ve pratik uygulama örnekleriyle anlatım, birebir çalışma ve değerlendirme yapılır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Reklam Kampanyasında Yaratıcı Süreç nedir? Nasıl İşler?
2 Yaratıcı Çalışmanın Aşamaları nelerdir? Hedef Kitle-Mesaj-Başlık-Kampanyanın Planlanma Süreci.
3 Reklam araçları nelerdir? Hangi mecralarda kullanılır ve tasarım olarak nasıl uygulanır?
4 Briefi verilecek olan kampanya planı kapsamında ürün sloganı ve mesajının oluşturulması, Reklam araçlarının tasarımına geçiş.
5 Reklam Araçlarının Tasarlanması
6 Reklam Araçlarının Tasarlanması
7 Reklam Araçlarının Tasarlanması
8 Vize Haftası(I. Kampanya Projesi Taslimi)
9 Briefi verilecek olan kampanya planı kapsamında ürün sloganı ve mesajının oluşturulması, Reklam araçlarının tasarımına geçiş.
10 Reklam Araçlarının Tasarlanması
11 Reklam Araçlarının Tasarlanması
12 Reklam Araçlarının Tasarlanması
13 Reklam Araçlarının Tasarlanması
14 Reklam Araçlarının Tasarlanması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Öğretim üyesinin hazırladığı yazılı ve görsel içerikli ders notları blackboard sisteminden konu-dersin işleneceği haftalara uyumlu olarak aktarılmaktadır.-Yerli-yabancı tüm tasarım dergileri ve grafik tasarım konusunda (tasarım yöntemleri, tasarım uygulamaları, tasarım tarihi, malzeme ve teknoloji ile ilgili yenilikleri içeren) tüm yayınlar ve web sayfaları önerilir. Teorik, teknik ve pratik uygulama örnekleriyle anlatım, birebir çalışma ve değerlendirme yapılır.


DİĞER KAYNAKLAR

• • http://blog.reklam.com.tr
• http://www.slideserve.com/ofira/reklam-kampanyalari-ve-uygulamalari
• Kocabaş,F. ve Elden, M., (1997) Reklam ve Yaratıcı Strateji, Yayınevi Yay., İstanbul
• Book, A.-Schick, D., (1998) Reklamcılıkta Metin ve Taslağın İlkeleri, Yayınevi Yay., İstanbul
• BECER, E., (1997) ,İletişim ve Grafik Tasarım, Dost Yay., Ankara
• https://tr.pinterest.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 2 -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 18 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje200
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar15050
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13 PY14 PY15
OC1                              
OC2                              
OC3                              
OC4