DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
İş Yaşamında İletişim |
MBAD 509 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Ön koşul yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
|
Dersin Amacı: |
1. Öğrencilere iş iletişiminin temel kavram ve kuramlarını öğretmek
2. Öğrencilere iş iletişiminin temel kavramlarını uygulamayı öğretmek
|
Dersin İçeriği: |
Bu ders sözlü, sözsüz ve yazılı iletişimin rolüne ve etkili iş iletişimde gerekli olan becerilere bir giriş yapar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Öğrenci iletişimin temel kuramlarını anlar.
- 2- Öğrenci iletişimin temel presiplerini ve iletişimi engelleyen temel faktörleri anlar.
- 3- Öğrenci sözel ve sözel olmayan iletişimin temel özelliklerini açıklayabilir.
- 4- Öğrenci iletişimi etkileyen bağlamsal faktörlerin farkındadır.
- 5- Öğrenci işle ilgili mesajlar yazabilir.
- 6- Öğrenci işle ilgili rapor yazabilir.
- 7- Öğrenci işle ilgili sunu yapabilir.
- 8- Çatışma yöntemi ile ilgili teknikleri uygular.
- 9- Kara verme tekniklerini uygular.
- 10- Arabuluculuk tekniklerini uygular.
- 11- İkna tekniklerini uygular.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
okuma, vaka analizi, durum analizi, aktiviteler ve tartışma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin amaçları, öğrencilerin amaçları,
İşlevsel iletişimin tanımı,
İşlev iletişimi engelleyen faktörler
|
|
2 |
İletişimim temelleri,
İletişimde doğru bilinen yanlışlar |
|
3 |
İletişimi etkileyen faktörler-kişilik özellikleri, kalıp yargılar, algı, kültür ve kimlik |
|
4 |
Sözsüz iletişim |
|
5 |
Sözel iletişim-işlevsel dinleme, soru sorma ve yansıtma becerisi 1 |
|
6 |
Sözel iletişim-işlevsel dinleme, soru sorma ve yansıtma becerisi 2 |
|
7 |
İş iletişimini anlama
|
|
8 |
Çatışma yönetimi |
|
9 |
İş mesajları yazma,
Elektronik mesaj yazma |
|
10 |
problem çözme teknikleri |
|
11 |
Karar verme becerileri |
|
12 |
Arabuluculuk becerileri |
|
13 |
ikna becerileri |
|
14 |
Sözel sunu hazırlama, rapor yazma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Bovee, C.L.,Thill, J.V. (2010) Business Communication Essentials: International Edition, 5/E. UK: Pearson.
|
DİĞER KAYNAKLAR
DeVito, J. A. (2011) Essentials of Human Communication: International Edition, 7/E. UK: Pearson. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Total: |
0 |
0 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Toplam İş Yükü (saat): | 0 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC6 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC8 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC9 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC10 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC11 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek