DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Uluslararası Ekonomi |
UTL 214 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Uygulamalı Bilimler Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
YOK |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Bilge GÜRSOY |
Dersin Amacı: |
Uluslararası Ekonomi dersinin ana amacı, öğrencilerin uluslararası iktisat biliminin temel kavram ve konularını ayrıntılı olarak tanımalarını sağlamaktır. Öğrencilerin uluslararası iktisadi konulara hakim olmaları ve fikir yürütmelerini sağlamak, dersin en önemli hedeflerinden biridir. |
Dersin İçeriği: |
ULUSLARARASI TİCARET TEORİLERİ, ULUSLARARASI FİNANS TEORİLERİ VE UYGULAMALARI, ÖDEELER BİLANÇOSU, DIŞ TİCARET POLİTİKALARI, EKONOMİK İŞBİRLİKLERİ, AVRUPA BİRLİĞİ, TÜRKİYE EKONOMİSİ |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Uluslararası ticaret ve ulusşararası finans anahtar kavramlar ve pratik uygulamalar hakkında detaylı bilgiye sahiptir
- 2- Tarihi süreçte kalkınmacı ticaret teorini bilir ve klasik ve ortodoks ticaret teorileri arasındaki farkları yorumlar.
- 3- Ticaret, ululararası finans, ekonomik büyüme ve küreselleşme ararsındaki bağıntıyı gelişmekte olan ülkeler açısından analiz eder.
- 4- Uluslararası ekonomi politikaları hakkındaki güncel tartışmalara katkı sağlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
KONU ANLATIMI, TARTIŞMA |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
ULUSLARARASI TİCARET TEORİSİ ANALİZLERİNE GİRİŞ |
|
2 |
KARŞILAŞTIRMALI ÜSTÜNLÜK TEORİSİ – MUTLAK ÜSTÜNLÜK TEORİSİ |
|
3 |
FAKTÖR DONATIMI TEORİSİ |
|
4 |
DIŞ TİCARET TEORİSİ VE EKONOMİK BÜYÜME ANALİZLERİ |
|
5 |
DIŞ TİCARET POLİTİKASI |
|
6 |
GÜMRÜK TARİFELERİ |
|
7 |
TARİFE DIŞI TİCARET POLİTİKASI ARAÇLARI |
|
8 |
VİZE |
|
9 |
DÜNYA TİCARETİNİN SERBESTLEŞMESİ |
|
10 |
AVRUPA BİRLİĞİ |
|
11 |
DÜNYADAKİ DİĞER İKTİSADİ GRUPLAŞMALAR |
|
12 |
ÖDEMELER BİLANÇOSU |
|
13 |
TÜRKİYE’NİN DIŞ TİCARETİ |
|
14 |
DÖVİZ PİYASASI |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
“Uluslararası İktisat”, Halil Seyidoğlu, Güzem Can Yayınları, İstanbul, 2009. |
DİĞER KAYNAKLAR
Krugman, Paul R., Maurice Obstfeld and Marc Melitz (2011): International Economics: Theory and Policy, 9th edition, Pearson Education |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
40 |
Final Sınavı |
1 |
60 |
Total: |
2 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 14 | 2 | 28 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 5 | 70 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 156 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek