DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyun Teorisi EC 634 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Doktora
Dersin Koordinatörü: Kerim Keskin
Dersin Amacı: Bu dersin temel amacı:
1. Bireylerin refahının diğer bireylerin davranışlarına bağlı olduğu stratejik durumları sistematik bir şekilde analiz etmek
2. İşbirliksiz oyunların temel ilkelerini ve sonuçlarını kavramak
Dersin İçeriği: Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- oyun teorisi kavramlarını doğru bir şekilde kullanabilme
  • 2- stratejik etkileşimin var olduğu basit modeller kurabilme
  • 3- gerçek hayattaki durumlarla sınıfta görülen oyunlar arasında ilişkiyi kurabilme
  • 4- arzu edilen sosyal sonuçlara ulaşabilmek için oyunlarda basit değişiklikler önerebilme
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile ödevler verilecek ve bu ödevler bir hafta sonra toplanacaktır. Ders notları öğrencilerle paylaşılacak, öğrenci sınıfta işlenen konuları bu ders notları aracılığı ile tekrar edebilecektir. Öğrenciler sınıf içinde haftanın konusuna uygun oyunlar oynayacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Oyun Teorisine Giriş Dixit and Skeath: Konu 1 and 2
2 Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler, Nash dengesi Dixit and Skeath: Konu 4, Ödev 1
3 Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler, Baskın strateji dengesi Dixit and Skeath: Konu 5, Ödev 2
4 Statik oyunlar: Karma Stratejiler Dixit and Skeath: Konu 7, Ödev 3
5 Statik oyunlar: Karma Stratejiler Dixit and Skeath: Konu 8, Ödev 4
6 Kolektif Oyunlar Dixit and Skeath: Konu 12, Ödev 5
7 Ara Sınav
8 Ardışık Oyunlar Dixit and Skeath: Konu 3, Ödev 6
9 Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi Dixit and Skeath: Konu 3, Ödev 7
10 Ardışık ve Statik Oyunlar Dixit and Skeath: Konu 6, Ödev 8
11 Strateji ve Oylama Dixit and Skeath: Konu 15, Ödev 9
12 Pazarlık Dixit and Skeath: Konu 17, Ödev 10
13 Piyasalar ve Rekabet Dixit and Skeath: Konu 18
14 Tekrar


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Avinash Dixit and Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2004


DİĞER KAYNAKLAR

Avinash Dixit and Barry Nalebuff, Thinking Strategically, Norton, 1991 .
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press 2004.
Robert Gibbons, Game Theory for Applied Economists, 1992.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 5 20
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev57.537.5
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı13636
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8
OC1                
OC2                
OC3                
OC4