Akademik Birim: |
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
1.sivil toplum ve girişimleri değerlendirebilecek analitik beceriler kazandırmak,
2.sivil toplum projesi yürütmeye yönelik becerileri geliştirmek,
3. sivil toplum alanında iletişim yönetimi uzmanlığına yönelik beceriler kazandırmak. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders özellikle iletişim öğrencilerinin PR ve medya uzmanları olarak kar amacı gütmeyen sektör ve girişimlerde kariyer edinebilmeleri için gerekli donanımı sağlamaya yönelik olarak tasarlanmıştır. Dünyada ve Türkiye’de sivil toplum kavramının gelişimine genel bir bakış sunarak proje yönetiminde güncel konular ve kaynak bulmanın yanı sıra etkin işbirliği için iletişim stratejileri gibi konuları da tartışmaya açar. Ders sınıf içi ve saha çalışması olmak üzere birbirini tamamlayan iki bölümden oluşur. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Katılım, demokratikleşme ve sivil toplum arasındaki ilişkiyi anlamak
- 2- Sivil toplumun gelişimini tarihsel perspektiften değerlendirmek
- 3- Ulusal ve küresel boyutta sivil toplum alanında değişen eğilimlere dair nitelikli ve gerçekçi bakış açısı sergilemek
- 4- Bir sivil toplum projesini yürütme ve değerlendirme becerisi sergilemek
- 5- En az bir sosyal konuda üzerine kampanya yapabilecek kadar bilgi sahibi olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları (görsel/işitsel araçlar desteğiyle) Seminerler (sınıf-içi uygulamalı, küçük gruplarla tartışmalı ve soru-cevalı, etkileşimli öğrenci katılımı) Atölyeler (analiz yöntemlerini uyarlamaları, sunumlar vs.) Saha Çalışması |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ders içeriği, izlencesinin tanıtımı |
Ders izlencesi |
2 |
Anahtar kavramlar, tanımlar ve sivil topluma tarihsel bakış |
Ders okumaları seçkisi H2 |
3 |
Hukuki çerçeve, kurumsal kimlik ve yasal statü |
Ders okumaları seçkisi H3 |
4 |
Misyon, itibar yönetimi ve lobicilik |
Ders okumaları seçkisi H4 |
5 |
Bilgi ve iletişim yönetimi |
Ders okumaları seçkisi H5 |
6 |
Ağ yönetimi ve kampanya |
Ders okumaları seçkisi H6 |
7 |
Projelendirme (proje yazma ve geliştirme) |
Ders okumaları seçkisi H7 |
8 |
Fonlama ve bütçeleme |
Ders okumaları seçkisi H8 |
9 |
Saha öncesi: sivil toplum kuruluşlarını bulma ve iletişime geçme |
Ders okumaları seçkisi H2-8 |
10 |
Etki ve verimlilik ölçme |
Ders okumaları seçkisi H10 |
11 |
Örnekler I |
Ders okumaları seçkisi H11 |
12 |
Örnekler II |
Ders okumaları seçkisi H12 |
13 |
Proje raporu yazma |
Ders okumaları seçkisi H13 |
14 |
Portfolyo atölyesi |
Ders okumaları seçkisi H 2-13 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.