DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılıkta Sahneleme AD 106 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
1.Reklamcılık sunumlarını izleyicilerin ilgisini canlı tutacak şekilde hazırlarken gerekli olan becerileri, kendine güven duygusunu ve kullanılan araçları anlamaları
beklenmektedir
Dersin İçeriği: Reklam sunumlarının önemli noktalarını, ”Büyük Fikir“ ve onu destekleyen ögelerin sahnelenmesi oluşturmaktadır. Öğrenciler mekan algısının, vücut hareketlerinin ve esprinin yanısıra görsel araçların da reklam sunumlarındaki önemi ve kullanımını anlayacak ve deneyimleyeceklerdir. Öğrenciler işlerini kişisel olarak sunmanın yanında takım çalışmasında sunum yapmayı da öğreneceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sunumlarını izleyicilerin ilgisini canlı tutacak şekilde hazırlarken gerekli olan becerileri, kendine güven duygusunu ve kullanılan araçları anlayabilmiş olmak
  • 2- ”Büyük Fikir“ sahnelemek ve reklam sunumları için destekleyici elemanları geliştirebilecek seviyeye gelmek
  • 3- Boş alan, mimikler, görsel malzemeler ve mizahın sunumlardaki önemini anlayacak ve deneyim kazanmak
  • 4- İşleri yalnız ve grup içinde sunum yapabilecek seviyeye gelmiş olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Sunum, Yüzyüze tartışmalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Başarılı sunum becerileri
2 Sunum 1 – “kimsiniz” konulu teknolojik yardım almadan kişisel sunum Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
3 Başarılı sunum becerileri
4 Sunum teknolojileri
5 Sunum 2 – “kimsiniz” konulu teknolojik yardım alarak kişisel sunum Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
6 Sunum 3 – marka karşılaştırmaları konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
7 Sunum 4 – metin yazarlığı konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
8 İleri sunum becerileri
9 Sunum 5 – müşteri ilişkileri konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
10 Sunum 6 – yaratıcı brif konulu kişisel sunum Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
11 Sunum 7 – PPM toplantısı konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
12 Sunum 8 – reklam kampanyaları konulu kişisel sunum Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
13 Sunum 9 – tüketici mülakatları konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak
14 Sunum 10 – sosyal sorumluluk projesi konulu grup sunumu Ders saatleri dışında sunum hazırlanacak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Presentation Zen: Simple Ideas on Presentation Design and Delivery – Garr Reynolds Resonate: Present Visual Stories that Transform Audiences – Nancy Duarte


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 6 60
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık10660
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler3618
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı15555
Toplam İş Yükü (saat):175


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1     3 3     3   3 3
OC2     3 3           3
OC3     3 3 3         3
OC4     3 3 3         3