DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnternet ve Mobil Pazarlama NS 511 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: İsmail Hakkı POLAT & Serbay Arda Ayzit
Dersi Veren(ler): Serbay Arda Ayzit, İsmail Hakkı POLAT
Dersin Amacı: İnternet ve Mobil ortamda pazarlamanın temel kavramlarını anlamaları ve pratik etmeleri, yeni pazarlama kavramlarını ve yöntemlerini öğrenmeleri ve gerçek bir vaka üzerinden pazarlama stratejisi ve kampanya planı geliştirmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri Internet ve mobil mecralarla birlikte değişen pazarlama kavramlarıyla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dönem boyunca bu yeni mecralarda pazarlama anlayışına ilişkin genel bir bakış sahibi olacaklar, Internet ve mobil pazarlama türlerini öğrenecekler ve bu mecralara ilişkin tamamlayıcı kavramlarla tanışacaklardır. Derste anlatılan teorik bilgiler, Internet ve mobil mecralara ilişkin çeşitli filmler, örnek vakalar ve sektör uzmanlarının sunumlarıyla desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- İnternet ve Mobil Pazarlamanın temel kavramlarının ve geleneksel pazarlama ile farklılıkları idrak etmek
  • 2- İnternet ile mobil mecralar arasındaki farklılıkların saptamak
  • 3- Yeni Medya üzerindeki pazarlama türlerinin öğrenmek
  • 4- İnternet ve mobil mecralarda bir pazarlama kampanyasının yaratılması, planlanması, geliştirilmesi ve lanse etmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Sunumları ve etkileşimli öğrenci oturumları Ödevler: Öğrencilerden 2 haftada bir verilecek ödevleri yapmaları talep edilecektir. Dönem Projesi: Öğrencilerden gerçek bir markanın Internet pazarlama stratejisini belirlemeleri istenecektir..


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planı
2 Pazarlamada anahtar kavramlar Ders materyalinin okunmuş olması,
3 Yeni bir iletişim ortamında pazarlama yapmak Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması
4 Internet Pazarlamanın Türleri 1 Ders materyalinin okunmuş olması
5 Internet Pazarlamanın Türleri 2 Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması
6 Internet pazarlamada tamamlayıcı kavramlar Ders materyalinin okunmuş olması
7 SoLoMo kavramı Ders materyalinin okunmuş olması, Dönem projesinin teslimi
8 Mobil pazarlamayı tanımlamak Ders materyalinin okunmuş olması
9 İzinli pazarlama Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması
10 Sporsorlu reklamcılık Ders materyalinin okunmuş olması
11 Ekran Pazarlama ve reklamcılığı Ders materyalinin okunmuş olması
12 Mobil kampanya ve promosyonlar Ders materyalinin okunmuş olması, ilgili ödevin yapılması
13 Mobil değer zinciri Ders materyalinin okunmuş olması
14 Final sunumları Final sunumu hazırlığı ve geçmiş konuların tekrarı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Scott D. M., The New Rules of Marketing and PR, John Wiley & Sons Inc., 3rd Edition, 2011. Ryan D., Jones K., Understanding Digital Marketing: Marketing Strategies for engaging the digital generation, Kogan Page Limited, 2nd Edition, 2012.


DİĞER KAYNAKLAR

1. Ders videoları
2. Ders notları
3. İlişkin web siteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 40
Ödev 4 10
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje15050
Ödev4936
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1   1                
OC2 1   1   1   3      
OC3 1   1   1   3      
OC4         1   3