DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Tipografi |
VCD 203 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Ders yazı tiplerinin anatomisini incelerken, temel yazı kuralları üzerinden kompozisyon oluşturmaları,
2. Sayfa düzeni tasarımı prensipleri ve yazıyı görsel ile birleştirilerek tasarım problemlerini çözmeleri ve bu beceriyi kazanmaları Öğrencilerin bu temel öğeler hakkında temel seviyede bilgiye sahip olmaları amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Ders yazı tipleri araştıması, sayfa düzeni tipografinin terminolojisi ve metodları üzerinden kompozisyon oluşturmak. Görsel iletişim tasarımı problemlerine yazıtipi ve kompozisyon açılarından yaklaşarak çözüm üretme yöntemleri ve uygulamalarını içerir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tipografinin prensiplerini kavrayabilecek seviyeye gelmek
- 2- Tasarım yapabilmek için gerekli olan programları öğrenmiş olmak
- 3- Karakter çeşitleri hakkında bilgi sahibi olmak
- 4- Fotoğraf, renk ve diğer grafik elemanlarını yazı ile birleştirmeyi öğrenmiş olmak
- 5- Poster, Afiş, kitap vb. İletişim araçlarını tasarlayabilecek seviyeye gelmek
- 6- Temel ve seviyede Tipografik tasarımlar yapabilecek seviyeye gelmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları, Uygulama ve Kritikler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tipografinin tarihsel gelişim süreci |
Stüdyo çalışması |
2 |
Harflerin anatomik yapılarının incelenmesi |
Stüdyo çalışması |
3 |
Karakter çeşitleri |
Stüdyo çalışması |
4 |
Sayfa düzeni ve çeşitli gridler üzerinde çalışma |
Stüdyo çalışması |
5 |
Yazı ve Görselin birleşmesi |
Stüdyo çalışması |
6 |
Proje Sunumu ve Kritik |
Fotoğraf çekimi |
7 |
Tasarımda fotoğraf kullanımı ve metin düzenlemesi |
Stüdyo çalışması |
8 |
Yazı, renk ve kompozisyon/ Proje |
Stüdyo çalışması |
9 |
Vize |
Stüdyo çalışması |
10 |
Proje Sunumu ve Kritik |
Stüdyo çalışması |
11 |
Tipografinin sanat akımlarına göre incelenmesi |
Stüdyo çalışması |
12 |
Proje Sunumu ve Kritik |
Stüdyo çalışması |
13 |
Logo ve kurumsal kimlik çalışması |
Stüdyo çalışması |
14 |
Final Projesi hakkında bilgilendirme |
Stüdyo çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Erik Spiekermann ve E.M: Davis. Stop Stealing Sheep.
Willi Kunz. Typography: Macro and Micro-Aesthetics.
Ilene Strizver. Type Rules |
DİĞER KAYNAKLAR
Ders sunumları, Stüdyo Pratikleri, Kritikler. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Ödev |
7 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
11 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 7 | 7 | 49 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 17 | 17 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC2 |
1 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
1 |
3 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC5 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC6 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek