DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Multimedya Araçları |
VCD 202 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Çoklu ortam tasarımının temel öğelerini öğrenmeleri,
2. Bu tasarım disiplininin geleneksel tasarım disiplininden farklı teorileri ve pratiklerini kazanmış olmaları beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Çoklu Ortam Araçları, Çoklu Ortam Üretimi Stüdyosu için altyapı sağlar. Ders çoklu ortam üretim süreçlerine odaklanarak öğrencilere dijital beceriler kazandırır. Öğrenciler çoklu ortam tasarımının temellerini ve ilgili yazılım araçlarının kullanımını öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Çoklu ortam tasarımının temellerini öğrenmiş olmak
- 2- Eski medya ve çoklu ortam tasarımının farklarını öğrenmiş olmak
- 3- Tasarım araçlarını kullanmanın temel becerilerini edinmiş olmak
- 4- Tasarım prensiplerini stüdyo çalışmalarına ve projelere uygulayabilecek seviyeye gelmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı, ödevler ve laboratuar uygulamaları |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Çoklu Ortama Giriş |
|
2 |
Çoklu Ortama Giriş |
|
3 |
Çoklu Ortam Bileşeni olarak Metin |
|
4 |
Basit Animasyon |
|
5 |
Çoklu Ortam Bileşeni olarak İmaj |
|
6 |
Gelişmiş Animasyon |
|
7 |
Metin ve İmajı Birleştirme |
|
8 |
Değerlendirme Seansı |
|
9 |
Çoklu Ortam Bileşeni olarak Video I |
|
10 |
Çoklu Ortam Bileşeni olarak Video II |
|
11 |
Çoklu Ortam Bileşeni olarak Audio |
|
12 |
Çoklu Ortam Bileşenlerini Birleştirme |
|
13 |
Tasarım Süreci ve Üretimi |
|
14 |
Final Projesi Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Uygulama |
2 |
10 |
Ödev |
2 |
20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
6 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 2 | 28 |
Uygulama | 14 | 2 | 28 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 44 | 44 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
|
3 |
|
|
|
3 |
3 |
|
|
|
OC2 |
2 |
|
3 |
2 |
3 |
|
3 |
3 |
|
|
|
OC3 |
|
|
2 |
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
OC4 |
|
|
2 |
2 |
3 |
|
3 |
3 |
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek