DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Multimedya Üretim Stüdyosu |
VCD 301 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Önemli multimedya uygulamalarını kullanabilmeleri,
2. Sınıf içinde işbirliği gerektiren projeleri zamanında tamamlayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste, öğrencilerden taleb edilen projelere yön vermeleri, kendi fikirlerini yanstımaları, verilen proje uygulamalarını yerine getirmeleri ve sınıf içinde paylasımını içerir. Bu ders temel mulimedya giriş esaslarını yani ses, video, slideshow ve online formatları içerir. Bu ders öğrencilere: Zaman tabanlı anlatım temelleri Ekran için arabirim Etkileşim tasarımının temelleri Görsel Anlatım konularına giriş sunacaktır. Öğrencilerden görsel anlatım, bilgi mimarisi, etkileşim, arayüz tasarımı ve grafik arabirim tasarımı ve multimedya için renk düzenleri konuları üzerinde bilgi toplamaları, süreçlerini planlamaları ve tasarım yapmaları beklenmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Interaktif bir multimedya ürünü için kavramsal ve görsel tasarım için alternatifler meydana getirebilmek
- 2- Geliştireceği tasarım ürünlerinin hitap edeceği hedef kitlenin çözümlemesini analiz edebilmek
- 3- "Mind Mapping" "Wire Frame" ve "Paper Prototyping" gibi tasarım geliştirme tekniklerini kendi ihtiyaçlarına göre projelerinde kullanabilmek
- 4- Bigi mimarisinin temel kavramlarını geliştirdiği interaktif projelere uygulayabilmek
- 5- Kullanılabilirlik presip ve kuralları doğrultusunda grafik kullanıcı arayüzü fonksiyonlarına karar verebilmek
- 6- Tasarımda kullanıcı deneyiminin temel kavramlarını çözümleyebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları ve uygulamalı çalışmalar |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Tasarım için araştırma ve analiz Tasarım tanımını anlama Proje amaçlarını ve sınırlarını belirleme |
|
3 |
Hedef kitlenin analizi Kullanıcıyı anlama Kullanıcı ihtiyaç analizi |
|
4 |
Örnek bir web sayfasının Bilgi Mimarisini anlama |
|
5 |
Web sayfasının bilgi mimarisini geliştirme “Mind Map”, “Wire Frame” ve “Paper Prototype” araçlarını anlama |
|
6 |
Web sayfasının bilgi mimarisini geliştirme “Mind Map”, “Wire Frame” ve “Paper Prototype” araçlarını anlama |
|
7 |
Çokluortamda üretim projesi Juri değerlendirmesi ve ikinci aşamaya geçiş |
|
8 |
Proje Yapımı |
|
9 |
Proje Yapımı |
|
10 |
Proje Yapımı |
|
11 |
Web Tasarımı ve Üretimi Geliştirilimiş bir kavramı web ortamında sunmak için tasarım |
|
12 |
Temel HTML programlama |
|
13 |
Değerlendirmeler ışığında web sayfasının yeniden tasarlanması |
|
14 |
Değerlendirme Seansları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
Dersin notları BlackBoard`da yüklüdür |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
25 |
Sunum/Jüri |
1 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
25 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
4 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 12 | 2 | 24 |
Uygulama | 12 | 2 | 24 |
Proje | 4 | 10 | 40 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
3 |
OC3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
|
3 |
|
1 |
2 |
|
3 |
OC4 |
3 |
|
3 |
|
2 |
|
|
2 |
|
3 |
1 |
OC5 |
3 |
3 |
2 |
2 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
|
3 |
OC6 |
|
|
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek