DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Multimedya Üretim Stüdyosu VCD 301 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Önemli multimedya uygulamalarını kullanabilmeleri,
2. Sınıf içinde işbirliği gerektiren projeleri zamanında tamamlayabilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu derste, öğrencilerden taleb edilen projelere yön vermeleri, kendi fikirlerini yanstımaları, verilen proje uygulamalarını yerine getirmeleri ve sınıf içinde paylasımını içerir. Bu ders temel mulimedya giriş esaslarını yani ses, video, slideshow ve online formatları içerir. Bu ders öğrencilere: Zaman tabanlı anlatım temelleri Ekran için arabirim Etkileşim tasarımının temelleri Görsel Anlatım konularına giriş sunacaktır. Öğrencilerden görsel anlatım, bilgi mimarisi, etkileşim, arayüz tasarımı ve grafik arabirim tasarımı ve multimedya için renk düzenleri konuları üzerinde bilgi toplamaları, süreçlerini planlamaları ve tasarım yapmaları beklenmektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Interaktif bir multimedya ürünü için kavramsal ve görsel tasarım için alternatifler meydana getirebilmek
  • 2- Geliştireceği tasarım ürünlerinin hitap edeceği hedef kitlenin çözümlemesini analiz edebilmek
  • 3- "Mind Mapping" "Wire Frame" ve "Paper Prototyping" gibi tasarım geliştirme tekniklerini kendi ihtiyaçlarına göre projelerinde kullanabilmek
  • 4- Bigi mimarisinin temel kavramlarını geliştirdiği interaktif projelere uygulayabilmek
  • 5- Kullanılabilirlik presip ve kuralları doğrultusunda grafik kullanıcı arayüzü fonksiyonlarına karar verebilmek
  • 6- Tasarımda kullanıcı deneyiminin temel kavramlarını çözümleyebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders sunumları ve uygulamalı çalışmalar


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Giriş
2 Tasarım için araştırma ve analiz Tasarım tanımını anlama Proje amaçlarını ve sınırlarını belirleme
3 Hedef kitlenin analizi Kullanıcıyı anlama Kullanıcı ihtiyaç analizi
4 Örnek bir web sayfasının Bilgi Mimarisini anlama
5 Web sayfasının bilgi mimarisini geliştirme “Mind Map”, “Wire Frame” ve “Paper Prototype” araçlarını anlama
6 Web sayfasının bilgi mimarisini geliştirme “Mind Map”, “Wire Frame” ve “Paper Prototype” araçlarını anlama
7 Çokluortamda üretim projesi Juri değerlendirmesi ve ikinci aşamaya geçiş
8 Proje Yapımı
9 Proje Yapımı
10 Proje Yapımı
11 Web Tasarımı ve Üretimi Geliştirilimiş bir kavramı web ortamında sunmak için tasarım
12 Temel HTML programlama
13 Değerlendirmeler ışığında web sayfasının yeniden tasarlanması
14 Değerlendirme Seansları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Yok


DİĞER KAYNAKLAR

Dersin notları BlackBoard`da yüklüdür


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 25
Sunum/Jüri 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati12224
Uygulama12224
Proje41040
Sunum/Jüriye Hazırlık11212
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 3 2 2 2 3 3 3 3 2 2 3
OC2 3 2 2 3 3   3 3 3 3 3
OC3 3 2 3 3   3   1 2   3
OC4 3   3   2     2   3 1
OC5 3 3 2 2   3 3 3 3   3
OC6     2 3 3 3 2 3 3 3 3