DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Arayüz Tasarımı Stüdyosu |
VCD 302 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Arayüz tasarımı kullanan interaktif ortamlar için yaratıcı ve yenilikçi tasarım çözümleri geliştirmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders arayüz tasarımı öğrenmek ve yapmak için bir atölye olarak düşünüldü. Derste, ağdan mobile oradan ekran araçları ve etkileşimli nesne ve mekanlara kadar bir dizi etkileşimli mecrayı ilgilendiren pratik ve teorik meseleler anlatılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirebilmek
- 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneğini öğrenmek
- 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfedebilecek bilgiye sahip olmak
- 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirebilmek
- 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları ve uygulamalı çalışmalar |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Tanım, Belgesel gösterimi: Objectified by Gary Hustwit |
|
3 |
Bilişsel Algı ve Bilinçdışı Algı ve Dikkat Üstünde Tartışma |
|
4 |
Tasarım Dilinde Örtünü ve Prensipler I |
|
5 |
Tasarım Dilinde Örtünü ve Prensipler I |
|
6 |
Interaction Framework: Web |
|
7 |
Interaction Framework: Mobile |
|
8 |
Interaction Framework: Smart Devices |
|
9 |
Detailed Design Principles and Patterns |
|
10 |
Communicating Design: Sketches and Wireframes |
|
11 |
Communicating Design: Sketches and Wireframes |
|
12 |
Communicating Design: Interactive Presentation Techniques |
|
13 |
Communicating Design: Interactive Presentation Techniques |
|
14 |
Değerlendirme Seansları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Goldwin. Kim, Designing for the Digital Age: How to Create Human-Centered Products and Services, Wiley 1 edition (March 3, 2009)
Raskin. Jeff, The Humane Interface: New Directions for Designing Interactive Systems, Addison-Wesley Professional (April 8, 2000) |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Proje |
1 |
30 |
Sunum/Jüri |
2 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
5 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 6 | 5 | 30 |
Uygulama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
|
1 |
2 |
3 |
2 |
1 |
OC2 |
3 |
3 |
1 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
1 |
OC3 |
3 |
1 |
3 |
|
3 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
1 |
OC4 |
3 |
3 |
3 |
|
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
1 |
OC5 |
3 |
|
|
|
3 |
|
2 |
1 |
2 |
|
1 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek