Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Görsel İletişim Tasarımında Araştırma ve Yöntem | VCD 401 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Tasarım alanındaki farklı araştırma stratejilerini tanıyıp uygulayabilmesi, 2. Geniş-çaplı bir tasarım projesini bitirmelerine yetecek uzmanlığı kazanması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders, son dönem bitirme projelerine hazırlanan öğrencileri, geniş-çaplı bir tasarım projesinin temeli olan, tasarım araştırma süreci aşamalarına dair bilgilendirmeyi amaçlıyor. Dersin tartışma zeminini enformasayondan web tasarımına, ürün tasarımından endüstriyel tasarıma karşılaşılabilecek sorunlar ile bu sorunlara bulunabilecek cevaplar oluşturmaktadır. Dersin sonunda hazırlanacak araştırma raporunun araştırma sürecinin bütün basamaklarına dair bir değerlendirme niteliğinde olacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumalrı yaparak gelmiş olmaları beklenir. Örnekler üzerine çalışmalar: Dersteki tartışmalar okumalara eşlik eden imge ve tasarım örnekleri aracılığıyla yönlendirilir. Tartışma: Öğrenciler entelektüel düzeyi yüksek tartışmalar başlatmaya ve bunlara katılmaya yüreklendirilir. Tartışmalara katılım değerlendirmenin bir parçasıdır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction: Approaching Communication Design Research | Andrea Bennett, Design Studies, 2006 |
2 | The Steps of Design Process | Andrea Bennett, Design Studies, 2006 |
3 | Conceptualizing Research: Meaningful and Creative Idea | Andrea Bennett, Design Studies, 2006 |
4 | Understanding Design Cognition | Andrea Bennett, Design Studies, 2006 |
5 | Analysis and Interpretation, Thesis Statement, and Hypothesis in Design Research | Booth et. al, The Craft of Research, 2008. |
6 | Case Studies: Infographics, Product Semantics, Generative Design | Bill Moggeridge, Designing Interactions, 2007 |
7 | Research Methods for Designers | Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. |
8 | Design Principles: Ethics and Intellectual Property | Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. |
9 | Design Ethnography | Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. |
10 | Recognizing Everyday Design: Field Trip and Data Collection | Guy Julier, The Culture of Design, 2000. |
11 | Contemporary Design Activity | Guest Speaker |
12 | Putting Research on Paper | Strunk and White, The Elements of Style. Longman: MA, 2000. |
13 | Final Project Research Presentations | Review |
14 | Final Project Research Presentations | Review |
—Xtine Burrough (ed.), Net Works: Case Studies in Web Art and Design. Routledge: London, 2012. —Guy Julier, The Culture of Design. Sage: London, 2000. —Booth, Wayne C., Gregory G. Colomb, and Joseph M. Williams, The Craft of Research. Chicago: University of Chicago Press, 2008. —Vilem Flusser; The Shape of Things: A Philosophy of Design. Reaktion Books: London, 1999. —Strunk and White, The Elements of Style. Longman: MA, 2000. —Bennett Andrea, Design Studies, 2006. —Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003. |
Videolar, web siteleri, tasarım örnekleri. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 15 | 15 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 12 | 12 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 3 | 45 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 2 | 3 | 1 | 1 | |||||||
OC2 | 1 | 3 | 2 | 3 | 3 | 2 | |||||
OC3 | 3 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | 3 | ||||
OC4 | 2 | 3 | 3 |