DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Etkileşim Tasarımı Stüdyosu |
VCD 403 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Biçim, işlev, ve kavram açısından girdi ve çıktı işlevlerine odaklanan bilgisayar temelli etkileşimli projeler geliştirebilmeleri beklenmektedir.
|
Dersin İçeriği: |
Etkileşimin birinci amacı alıcıyı içeriye çekmektir. Grafik tasarımcıları, poster, dergi, kitap gibi bütünüyle görsel ürünler tasarlamaya alışıktır. Etkileşim tasarımı görsel öğeleri barındırır ama zaman ve aktif katılım ya da paylaşılan etkileşim boyutlarını da işin içine katar. Bilgisayar temelli araçlarla artık alıcılara cevap ve tepki veren ve onları eğiten tasarımlar yapabiliyoruz. Böylece her kullanıcının biricik bir deneyimi oluyor. Bu derste tarihsel ve güncel etkileşim tasarımı teorisi ve pratiğini araştıracağız. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirmek
- 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneğini geliştirmek
- 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfetmek
- 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirmek
- 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders sunumları, Stüdyo Pratikleri, Kritikler. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Ara yüz Tarihi ve Etkileşim Modelleri |
Atölye Çalışması |
2 |
İşlemek: Temel Değişkenler, Zaman ve Hareket |
Atölye Çalışması |
3 |
Kararlar |
Atölye Çalışması |
4 |
Tekrar |
Atölye Çalışması |
5 |
Dönüşüm |
Atölye Çalışması |
6 |
Hareket Nitelikleri |
Atölye Çalışması |
7 |
Kullanıcı Testi ve Tekrara Dayalı Tasarım Süreçleri |
Atölye Çalışması |
8 |
Metin ve Tipografi |
Atölye Çalışması |
9 |
Renk |
Atölye Çalışması |
10 |
Veri |
Atölye Çalışması |
11 |
İmge |
Atölye Çalışması |
12 |
Ses |
Atölye Çalışması |
13 |
Video |
Atölye Çalışması |
14 |
Dönem Değerlendirmesi |
Atölye Çalışması |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Reas, Casey and Ben Fry. Processing: A Programming Handbook for Visual Designers and Artists. MIT Press, 2007. Reas, Casey, Chandler McWiliams, and Jeroen Barendse. Form+Code in Design, Art, and Architecture. Princeton Architectural Press, 2010. |
DİĞER KAYNAKLAR
Ders sunumları, Stüdyo Pratikleri, Kritikler. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
1 |
10 |
Proje |
1 |
30 |
Sunum/Jüri |
2 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
5 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 6 | 5 | 30 |
Uygulama | 7 | 5 | 35 |
Proje | 1 | 50 | 50 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 12 | 24 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 5 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC2 |
1 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
1 |
3 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC5 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek