DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Görsel İletişim Tasarımı Projesi |
VCD 402 |
Bahar |
01+04+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Kendi ilgi alanları doğrultusunda seçeceği, eğitimi boyunca öğrendiği teorik ve pratik bilgileri uygulamaya dökmesi beklenen büyük ölçekli bir multimedya projesini yürütmesi ve tamamlaması beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu derste öğrenciler iletişim Tasarımı alanından bir proje fikri seçerek, kavramlar, eskizler, maketler ve prototipler üzerine haftalık tartışmalarla bu fikri orijinal ve kavramsal olarak olgunlaştırarak bir iletişim projesine projesine doğru geliştireceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Büyük ölçekli bir iletişim tasarımı projesi geliştirmeye yönelik profesyonel ve entelektüel bir yaklaşım geliştirmek
- 2- Karmaşık tasarım problemleri ve tasarım stratejileri geliştirerek tasarım alanında teorik ve pratik bilgi, tasarım tarihi ve kavramları analiz yeteneği geliştirmek
- 3- Kariyer yolunda gelecekte yönleneceği alanı belirlemek için kişisel ilgileri keşfetmek
- 4- Yenilikçi proje tanımları ve profesyonel proje planlaması ve zaman yönetimi yeteneği geliştirmek
- 5- Profesyonel tasarım yazılımlarını uygulama becerisi ve projenin uygulanması için gerekli yeni araç ve yöntemleri araştırma ve öğrenme yeteneğini geliştir
- 6- Karmaşık tasarım problemlerine yenilikçi çözümler üretme yeteneğini geliştirebilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Proje hazırlanması ve bu süreçte öğretim üyesi tarafından geribildirim |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve Anket |
|
2 |
Proje önerisinin ve çalışma planının gözden geçirilmesi |
Proje Önerisi Hazırlanması |
3 |
Proje methodlarinin gözden geçirilmesi |
Proje Önerisi Geliştirilmesi |
4 |
Proje onerilerinin sunumu |
Proje Önerisi Sunumu için Hazırlık |
5 |
Grup kritikleri |
Proje Önerisi Sunumu |
6 |
Kişisel kritikler |
Proje Hazırlanması |
7 |
Prototipleme I |
Proje Geliştirilmesi |
8 |
Dönem ortası jürisi |
Proje Sunumu için Hazırlık |
9 |
Prototipleme II |
Proje Geliştirilmesi |
10 |
Grup kritikleri |
Proje Geliştirilmesi ve Sunum için Hazırlık |
11 |
Kişisel kritikler |
Proje Sunumu için Hazırlık |
12 |
Final kritikleri |
Proje Sunumu için Hazırlık |
13 |
Final kritikleri |
Proje Sunumu için Hazırlık |
14 |
Sergi ve jüri |
Proje Sunumu |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Gillian Rose, Visual Methodologies. Sage Publications, 2001.
Andrea Bennett, Design Studies, 2006.
Brenda Laurel and Peter Lunenfeld, Design Research: Methods and Perspectives, 2003.
Bill Moggeridge, Designing Interactions, 2007.
David E. Grey, Doing Research in the Real World, 2006 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 48 | 1 | 48 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 42 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
1 |
3 |
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC2 |
1 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC3 |
1 |
3 |
1 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
2 |
3 |
OC4 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC5 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
3 |
OC6 |
1 |
1 |
3 |
3 |
3 |
2 |
2 |
3 |
3 |
3 |
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek