DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İleri Tipografi Stüdyosu VCD 311 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1- Üretilen komposizyonlarda ve ürünlerde ileri düzeyde analog ve dijital üretim
biçimlerini uygulayabilmeleri,
2- Bir yandan tipografik kompozisyonları oluşturuken bir yandan da baskı teknikleri
ile bu kompozisyonları ileri seviyede ve tasarım endistürisindeki gelişmeleri
kullanarak üretebilmeleri beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders karmaşık aşamalarda ilerleyen 3 bireysel proje içerir. Öğrenciler sınıfta kısa okumalara ve tartışmalara, araştırmaya ve kritiklere katılırlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kavramları tipografi metodları ile anlayabilmek ve anlatabilmek
  • 2- Sayfa düzeni, imge-metin ilişkisini tipografik biçimlerle geliştirebilmek
  • 3- Sayıca ve oran olarak geniş alanlı metinleri anlamlı bir biçimde sunabilmek
  • 4- İleri düzeyde tipografik araçları tasarım için kullanabilmek
  • 5- Tipografik tasarımın en iyi örneklerinden öğrenebilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders sunumları, Uygulama, Teknik gezi ve Kritikler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş
2 Kavram / İçerik Okuma: NYTimes magazine interview, Deborah Solomon
3 Okunabilirlik Seçilmiş okuma: Grid Systems, Kimberly Elam
4 Üretim 1 Seçilmiş okuma: Pocket Pal, International Paper
5 Grup Kritiği Öğrenci Sunumları
6 Tipografik imgeleme yöntemi ve uygulaması
7 Hikaye anlatımı Seçilmiş okuma: Understanding Comics, Scott McCloud
8 Atlama/Dizin Seçilmiş okuma: Understanding Comics, Scott McCloud
9 Üretim 2 Seçilmiş okuma: Pocket Pal, International Paper
10 Grup Kritiği Öğrenci Sunumları
11 Seyahat temaları Öğrenciler bireysel ve içeriksel araştırmalarını yürütür ve öğretim üyesinden besleyici öneriler için toplanılır
12 Teknik gezi
13 Piyasa için Üretim Öğrenciler bireysel ve içeriksel araştırmalarını yürütür ve öğretim üyesinden besleyici öneriler için toplanılır
14 Final projesinin gözden geçirilmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Proje 3 30
Sunum/Jüri 1 20
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16464
Proje31545
Sunum/Jüriye Hazırlık11515
Final Sınavı12626
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 1 3 1 2 2 3 2 3 3 2 3
OC2 1 3 2 3 3 3 2 3 3 2 3
OC3 11 3 1 3 3 2 2 3 3 2 3
OC4 1 1 3 3 3 2 2 3 2 2 3
OC5 1 1 3 3 3 2 2 3 3 3 3