DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Dijital İlüstrasyon |
VCD 315 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Dijital ortamda illüstrasyon yaratabilmeleri,
2. Bir illüstrasyon çalışmasının dijital üretiminde görselleştirme, kompozisyon, çizim teknikleri problemlerini çözmeleri beklenir.
|
Dersin İçeriği: |
Ders, çeşitli projeler aracılığıyla ilüstrasyon incelemesi ve üzerine tartışmasından meydana gelir. İlüstrasyon becerileri bilgisayarda üzerinde yapılacak olan uygulamalı projeler ile gösterilir ve geliştirilir. Sınıf içi değerlendirme ile sanat ve tasarım teorilerinin içeriğe katılması sağlanır ve teknik, kreatif ve analatik becerilerin gelişmesini sağlar.
|
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Dijital görsel üretim tekniklerine hakim olmak ve bunu ilüstrasyon sürecine entegre edebilmek
- 2- Görsel üretme araçları ve programlarını daha iyi kullanabilmek
- 3- Profesyonel bir şekilde ilüstrasyon hazırlığı ve sunumuna hakim olmak
- 4- İlüstrasyon becerilerini pekiştirmek ve dijital ortama uyumlu ilüstrasyonlar yapma metotları geliştirebilmek
- 5- Dijital ilüstrasyonun tarihi ve gelişimini anlamak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
- Kavramsal düşünceyi katmak (hikaye anlatarak) -Eleştirel düşünceyi deneyimlemek (görsel ve sözel kullanımla) -Yaratıcı düşünceyi deneyimlemek (problem çözerek) -Teknik ve iletişim becerilerine önem vermek |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Proje 1 Keskin-Kıvrım |
|
3 |
Proje 1 Sınıf içi çalışma |
|
4 |
Proje 2 Hiperbol |
|
5 |
Proje 2 Sınıf içi çalışma |
|
6 |
Proje 3 Obje İlüstrasyonu |
|
7 |
Proje 3 Sınıf içi çalışma |
|
8 |
Proje 4 Masal Kitabı İlüstrasyonu |
|
9 |
Proje 4 Sınıf içi çalışma |
|
10 |
Proje 5 Portre ilüstrasyonu |
|
11 |
Proje 5 Sınıf içi çalışma |
|
12 |
Proje 6 Seyahat Posteri İlüstrasyonu |
|
13 |
Proje 6 Sınıf içi çalışma |
|
14 |
Final Projesi Konusu üzerine tartışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Isabel Meirelles: Design for Information: An introduction to the histories, theories, and best practices behind effective information visualizations. (Beverly/MA: Rockport Publishers, 2013).
Julie Steele and Noah Iliinsky (eds.): Beautiful Visualization. Looking at Data Through the Eyes of Experts.
(Sebastopol/CA: O’Reilly 2010). |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
6 |
60 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
7 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 6 | 13 | 78 |
Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
2 |
3 |
|
|
|
3 |
|
3 |
3 |
|
OC2 |
|
|
|
3 |
|
|
2 |
2 |
|
3 |
|
OC3 |
|
2 |
|
2 |
3 |
|
|
2 |
|
3 |
|
OC4 |
|
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
3 |
|
OC5 |
3 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek