DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Enformasyon Tasarımı |
VCD 316 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. Karmaşık verilerin kullanıcılara daha basit ve anlaşılır şekilde yeniden sunabilmeleri,
2. Yaratıcı bir şekilde imajlar, semboller, biçimler, iletişim yapıları ve kelimeleri kullanarak proje uygulamaları yapabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders enformasyon tasarımı için kullanılan grafik aletleri, teknikleri anlatım ve yönlendirme grafikleri için kullanmayı öğretir. Öğrenciler, kısa süreli projelerle bir kitleye nasıl hikaye anlatıcaklarını ve kitlenin enformasyon ile nasıl yönlendireleceğini keşfetmektedir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Kompleks bilgi tasarımı problemlerine stratejiler geliştirebilmek
- 2- Tipografi ve layout tasarımını efektif bir şekilde kullanarak hiyerarşi yaratabilmek
- 3- Bir bilgiyi anlaşılır şekilde gösterebilmek
- 4- Yaratıcı süreç için araştırma yapabilecek seviyede olmak
- 5- Bilgi tasarımı çerçevesinde yenilikçi çözümler üretebilmiş olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
-Bilgi tasarımı formunu incelemek -Kişisel bir ikon yaratmak( sembol, içerik ve anlam üzerine çalışmak) -Verilerle ileitşim kurmak (çizelge, diyagram ve haritalar) -Final projesi |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş |
|
2 |
Enformasyon tasarımı nedir? |
|
3 |
Proje 1 Bilgi Mimarisi |
|
4 |
Proje 1 Sınıf içi çalışma |
|
5 |
Proje 2 Harf ve tipografi |
|
6 |
Proje 2 Sınıf içi çalışma |
|
7 |
Proje 3 Görselleştirme |
|
8 |
Proje 3 Sınıf içi çalışma |
|
9 |
İnteraktif Elemanlar |
|
10 |
Proje 4 Data Kaynakları |
|
11 |
Proje 4 Sınıf içi çalışma |
|
12 |
Mekanda bilgi tasarımı |
|
13 |
Proje 5 Haritalandırma |
|
14 |
Proje 5 Sınıf içi çalışma |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Lipton, R. The Practical Guide To Information Design, 2007
Lupton, E. Thinking with Type, 2006 Schriver,
K.A. Dynamics in Document Design, Wiley Computer Publishing, New York, 1997
Strunk, W. Jr. The Elements of Style, 1918 |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Proje |
5 |
60 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Proje | 5 | 10 | 50 |
Ödev | 14 | 1 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
|
|
3 |
3 |
3 |
|
|
|
3 |
|
|
OC2 |
|
|
|
3 |
|
|
3 |
|
3 |
|
|
OC3 |
|
|
3 |
2 |
|
|
|
|
2 |
3 |
|
OC4 |
3 |
2 |
|
|
|
3 |
|
|
2 |
3 |
|
OC5 |
3 |
|
3 |
|
|
|
2 |
|
|
2 |
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek