DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
3D Dijital Tasarım Stüdyosu |
VCD 318 |
Bahar |
02+02+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin:
1. 3D Dijital Tasarım prensiplerini ve elementlerini stüdyo pratiklerinde uygulayabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders öğrencilere 3D dijital tasarımın sadece temel modelleme, animasyon, ışık ve diğer pratik araçları değil ayrıca 3D dijital tasarımın tarihi ve teorisini de sağlar. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- 3D dijital tasarımın temellerini kullanma becerisini kazanmak
- 2- 3D dijital tasarımın özelliklerine karar verebilecek ve bu özellikleri egzersizlerde kullanmak
- 3- 3D dijital tasarımda nasıl modelleme ve animasyonun nasıl kullanılacağını öğrenmek
- 4- 3D dijital tasarımın prensiplerini anlayıp 3D tasarım elementlerini birleştirip 3D kompozisyon tasarlayabilecek bilgilere sahip olmak
- 5- Temel bir 3D dijital tasarım anlayışını kavrayıp bunu eğitimleri boyunca yapacakları projelerde kullanabilecek seviyeye gelmek
- 6- 3D dijital tasarımını analiz edip and bir çok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek
- 7- 3D dijital tasarımını analiz edip and bir çok farklı program kullanarak animasyon yaratabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı ve projeler |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
3D Dijital Tasarım Tarihi I |
|
3 |
3D Dijital Tasarım Tarihi II |
|
4 |
Modelleme I |
|
5 |
Modelleme II |
|
6 |
Işık I |
|
7 |
Işık II |
|
8 |
Yüzey I |
|
9 |
Karakter Çizimi ve Bağlama |
|
10 |
Animasyon I |
|
11 |
Animasyon II |
|
12 |
Rendering |
|
13 |
Rendering |
|
14 |
Post-Prodüksiyon |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
11 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
13 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 1 | 47 | 47 |
Proje | 11 | 3 | 33 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
OC1 |
2 |
2 |
1 |
3 |
3 |
2 |
3 |
3 |
3 |
2 |
1 |
OC2 |
2 |
2 |
1 |
2 |
1 |
3 |
2 |
2 |
2 |
2 |
1 |
OC3 |
2 |
3 |
1 |
3 |
2 |
1 |
2 |
2 |
3 |
1 |
1 |
OC4 |
1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
3 |
1 |
3 |
2 |
2 |
1 |
OC5 |
2 |
2 |
1 |
|
1 |
2 |
2 |
3 |
2 |
2 |
1 |
OC6 |
3 |
3 |
1 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
2 |
3 |
1 |
OC7 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek