Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Felsefe ve Görsellik | VCD 420 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin: 1. Görsellik ve görsel kültür üzerine oluşmuş geniş felsefi literatürü anlamlandırabilmek için gerekli olan eleştirel araçları kazanması, 2. Görsellik üzerine oluşmuş çağdaş söylemleri tanıması, 3. Görsel sanat ve kültürüm meseleleri hakkında ileri düzeyde bir teorik analizi yapabilmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders imge, çeşitli imge üretme pratikleri, imge türleri, ve görselliği ilgilendiren daha geniş meseleler üzerine farklı noktalarda odaklanan okumalardan oluşuyor. Okumalar fenomenolojiden psikanalize, görsel temsil ile ilişkisi içinde kent kültüründen videonun açtığı yeni olanaklara, modernist resimden sinemada sesin rolüne ve post-modern toplumdaki imge politikalarına uzanıyor. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Öğrenciler blog formatında bir imge günlügü tutarlar. -Video ve imajlarla desteklenmiş ders anlatımı. - Hedefe yönelik sınıf içi tartışmalar. -Felsefi metinleri üzerinden yakın okuma alıştırmaları. -Öğrenci sunumları. - Blog ve sunum çalışmaları final makalesine dönüştürülür. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction | Introduction & Syllabus Overview |
2 | Maurice Blanchot “Two Versions of the Imaginary” | “Two Versions of the Imaginary” |
3 | Maurice Merleau-Ponty Jacques Lacan | “Eye and Mind” (phenomenology) “The Gaze” (psychoanalysis) |
4 | Guy Debord | The Society of the Spectacle (selections) |
5 | Jean Baudrillard | “Precession of Simulacra” |
6 | Roland Barthes | Camera Lucida, selections (photography) |
7 | Clement Greenberg | “Modernist Painting” (modernist painting) |
8 | Michel Chion | The Voice in Cinema, selections (film/cinema) |
9 | Maruzzio Lazzarato | “Video, Flows, and Real Time” (video) |
10 | Nancy Bauer | “Pornutopia” “Lady Power” (sexuality, gender, feminisim) |
11 | Kevin Robbins | “The City in the Field of Vision” (city & the imaginary) |
12 | Martin Heidegger | “The Age of the World Picture” (technology and representation) |
13 | Jacques Ranciere | “The Future of the Image” |
14 | Conclusions | None |
Maurice Blanchot, The Space of Literature (University of Nebraska Press, 1982) The Merleau-Ponty Reader, (eds.) T. Toadvine & L. Lawlor (Northwestern University Press, 2007) Jacques Lacan, The Four Fundamental Concepts of Pyschoanalysis (Norton, 1981) Modern Art and Modernism: A Critical Anthology, (eds.) F. Frascina & C. Harrison (Westview, 1982) Roland Barthes, Camera Lucida (Vintage, 2000) Guy Debord, The Society of the Spectacle (Zone Books, 1995) Jean Baudrillard, Simulacra and Simulation (University of Michigan Press, 1995) Kevin Robbins, Into the Image (Routledge, 1996) Martin Heidegger, The Question Concerning Technology and Other Essays (Harper, 1977) Michel Chion, The Voice in Cinema (Columbia University Press, 1999) |
Yok |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 17 | 17 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | 3 | 1 | 3 | 3 | ||||||
OC2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||
OC3 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
OC4 | 3 | 3 | 2 | 2 | |||||||
OC5 | 3 | 3 | 2 | ||||||||
OC6 | 2 | 3 | 3 | 3 | 3 |