Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
1980 sonrası Türkiye’de Kültür ve Sanat | CF 367 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Nur Balkır |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin Türkiye’nin yakın dönem kültürünün sosyal ve siyasi arka planını anlamaları, 1980’den bugüne gelen kültürel üretimi incelemeye yönelik analitik referans çerçevelerini kullanabilmeleri beklenmektedir |
Dersin İçeriği: | Bu ders 1980 sonrası Türkiye’sinin sanatsal ve kültürel üretim alanlarındaki gelişmelerini anlatır. Bu bağlamda, ders, yaklaşık son kırk yıl içerisindeki gelişmeleri anlamak ve tartışmak üzerinedir. Dersin konuları sadece sanatsal değil sosyal ve politik alanları da kapsayacaktır. Her on yıl sürecinin temel politik, sosyal, ve kültürel önemi ve özellikleri dönemleri içerisinde ayrıca incelenecektir. Dersin temel öğeleri edebiyat, görsel sanatlar ve sinemadır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Okumalar ve Ders anlatımı: Dersin öğretmeni her haftanın okuları üzerine açıklayıcı sunumlar yapacaktır. Öğrencilerin dersi okumalrı yaparak gelmiş olmaları beklenir. Örnekler üzerine çalışmalar: Dersteki tartışmalar okumalara eşlik eden imge ve tasarım örnekleri aracılığıyla yönlendirilir. Tartışma: Öğrenciler entelektüel düzeyi yüksek tartışmalar başlatmaya ve bunlara katılmaya yüreklendirilir. Tartışmalara katılım değerlendirmenin bir parçasıdır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | Ders Okumaları |
2 | 80'leri Dönemselleştirmek | Ders Okumaları |
3 | Neo-Conservatizm Kavramının Ortaya Çıkışı | Ders Okumaları |
4 | 90lar: Popüler Kimlik Çağı | Ders Okumaları |
5 | Popüler Sinema Zamanları | Ders Okumaları |
6 | Sinemada Modernist Denemeler | Ders Okumaları |
7 | Neo-Liberalizm ve Sonuçları | Ders Okumaları |
8 | Azınlıklar, Kimlik Politikaları, Tanınmak için Verilen Mücadeleler | Ders Okumaları |
9 | Dil ve Edebiyat Politikaları | Ders Okumaları |
10 | Çok Satanlar Çağı: Edebi Alanın Dönüşümü | Ders Okumaları |
11 | Görsel Sanatlar I: Postmodernizm Tartışması | Ders Okumaları |
12 | Görsel Sanatlar II: "Contemporary" Sorunsalı | Ders Okumaları |
13 | Kitle İletişim Bilgisizliği | Ders Okumaları |
14 | Sonuçlar | Ders Okumaları |
—Nurdan Gürbilek, Vitrinde Yaşamak. İstanbul; Metis Yayınları, 1992. —Meltem Ahiska, Zafer Yenal. Aradığınız Kişiye Şu An Ulaşılamıyor: Turkiye’de Hayat Tarzı Temsilleri 1980-2005. Istanbul: Osmanli Bankasi Yayinlari, 2007. —Atilla Dorsay. Sinemamizin Cokus ve Ronesans Yillari: 1990-2004. Istanbul: Remzi, 2004. —Hasan Bülent Kahraman, Bir Surekli Cehennem. Istanbul: Kavram Yayinlari, 1990. —Hasan Bülent Kahraman, Postmodernite ile Modernite Arasinda Turkiye. Istanbul: Everest Yayinlari, 2002. —Irving Sandler, Art of the Postmodern Era: From the Late 1960s to the Early 1990s. New York: Icon Editions, 1996. —Calvin Tomkins. The Art World of the 1980s. New York: Henry Holt and Company, 1988. —David Hopkins, After Modern Art 1945-2000. Oxford: Oxford University Press, 2000. —Asuman Suner, Hayalet Ev:Yeni Turk Sinemasinda Aidiyet, Kimlik ve Bellek. Istanbul: Metis, 2007. —Fredric Jameson, The Ideologies of Theory, London: Verso, 2008. —Yael Navaro-Yashin, Faces of the State: Secularism and Public Life in Turkey, NJ: Princeton, 2002. —Azade Seyhan, Tales of Crossed Destinies: The Modern Turkish Novel in a Comparative Context, MLA: 2008 |
Web arşivleri, videolar, görsel-işitsel sunumlar. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 30 |
Sunum/Jüri | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 3 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 16 | 3 | 48 |
Proje | 1 | 17 | 17 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 10 | 10 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 15 | 4 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 2 | 1 | 2 | ||||
OC2 | 3 | 2 | 1 | 2 | 3 | ||||||
OC3 | 3 | 2 | 2 | 3 | 1 | 3 |