Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin, ekonomideki yeni köklü değişime ilişkin bilgi sahibi olmaları, müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz , planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi,
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, dijital ve fiziksel dünya arasındaki çizgiyi bulanıklaştıran yeni iş modeli yaklaşımlarına kısa bir giriş niteliği taşımaktadır. Ayrıca, bu dersin amaçlarından biri dijital tüketicileri, duygusal, psikolojik ve davranışsal açılardan analiz etmektir. Öğrenciler, Dijital Tüketici Deneyimi ve Deneyim Tasarımının genel yöntemlerine ilişkin bir anlayış kazanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni iş modelleri hakkında genel bir bilgi sahibi olabilmek
- 2- Reklamcıların ve pazarlamacıların yeni ekonomi deneyimindeki rollerini tanımlayabilmek
- 3- Tüketici odaklı reklamcılığa yönelik deneyim tasarlama yöntemleri kullanabilmek
- 4- Kullanıcı/tüketici deneyimini engellemeden etkili şekilde reklam yapabilecek ve deneyim tasarımına göre strateji geliştirebileceklerdir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Örgün Öğretim -Ders içi tartışmalar -Atölye çalışmaları |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
İnsanlık Tarihine Kısa Bir Bakış |
|
2 |
Deneyim Ekonomisi |
|
3 |
Dijital işletmeler, Ürünler ve Hizmetler |
|
4 |
Dijital Tüketici Deneyimleri |
|
5 |
Bugünün Dijital Tüketici/Kullanıcıları |
|
6 |
Tüketici Deneyimi Tasarımı |
|
7 |
Atölye Çalışmaları: Pratikte Deneyim Tasarımı I |
|
8 |
Atölye Çalışmaları: Pratikte Deneyim Tasarımı II |
|
9 |
Reklamcılar için Deneyim Ekonomisi El Kitabı I: Temel Prensipler |
|
10 |
Reklamcılar için Deneyim Ekonomisi El Kitabı II: Bağırmayı Bırak, Yardım Et |
|
11 |
Pazarlama Stratejini , Deneyim Tasarımıyla Oluşturmak |
|
12 |
Atölye Çalışması: Çoklu-Kanal Kampanyası Geliştirmek |
|
13 |
Geleceğin Tarihine Kısa Bir Bakış |
|
14 |
Genel Ders Değerlendirmesi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.