DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Tüketici Deneyimi AD 226 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin, ekonomideki yeni köklü değişime ilişkin bilgi sahibi olmaları, müşteri odaklı tasarım yöntemleri kullanarak, etkili gözlem, analiz , planlama, iletişim ve reklamcılık yöntemlerine dair bir anlayış geliştirmesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, dijital ve fiziksel dünya arasındaki çizgiyi bulanıklaştıran yeni iş modeli yaklaşımlarına kısa bir giriş niteliği taşımaktadır. Ayrıca, bu dersin amaçlarından biri dijital tüketicileri, duygusal, psikolojik ve davranışsal açılardan analiz etmektir. Öğrenciler, Dijital Tüketici Deneyimi ve Deneyim Tasarımının genel yöntemlerine ilişkin bir anlayış kazanacaklardır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yeni iş modelleri hakkında genel bir bilgi sahibi olabilmek
  • 2- Reklamcıların ve pazarlamacıların yeni ekonomi deneyimindeki rollerini tanımlayabilmek
  • 3- Tüketici odaklı reklamcılığa yönelik deneyim tasarlama yöntemleri kullanabilmek
  • 4- Kullanıcı/tüketici deneyimini engellemeden etkili şekilde reklam yapabilecek ve deneyim tasarımına göre strateji geliştirebileceklerdir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Örgün Öğretim -Ders içi tartışmalar -Atölye çalışmaları


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 İnsanlık Tarihine Kısa Bir Bakış
2 Deneyim Ekonomisi
3 Dijital işletmeler, Ürünler ve Hizmetler
4 Dijital Tüketici Deneyimleri
5 Bugünün Dijital Tüketici/Kullanıcıları
6 Tüketici Deneyimi Tasarımı
7 Atölye Çalışmaları: Pratikte Deneyim Tasarımı I
8 Atölye Çalışmaları: Pratikte Deneyim Tasarımı II
9 Reklamcılar için Deneyim Ekonomisi El Kitabı I: Temel Prensipler
10 Reklamcılar için Deneyim Ekonomisi El Kitabı II: Bağırmayı Bırak, Yardım Et
11 Pazarlama Stratejini , Deneyim Tasarımıyla Oluşturmak
12 Atölye Çalışması: Çoklu-Kanal Kampanyası Geliştirmek
13 Geleceğin Tarihine Kısa Bir Bakış
14 Genel Ders Değerlendirmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Simple: Conquering the Crisis of Complexity - Alan Siegel and Irene Etzkorn
- Power of Habit - Charles Duhigg
- Brain - David Eagleman
- Design of Everyday Things - Don Norman
- Mental Models: Aligning Design Strategy with Human Behavior — Indi Young


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 50
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar14848
Final Sınavı16060
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1         3          
OC2             3      
OC3               3    
OC4                 3