DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Oyunlar ve Stratejiler |
EC 209 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İpek GÜRSEL TAPKI |
Dersin Amacı: |
(i) Bireylerin refahının diğer bireylerin davranışlarına bağlı olduğu stratejik durumları sistematik bir şekilde analiz etmek
(ii) İşbirliksiz oyunların temel ilkelerini ve sonuçlarını kavramak |
Dersin İçeriği: |
Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Oyun teorisinin temel kavramlarına hakim olma.
- 2- Oyun teorisinin ekonomi, işletme, hukuk, politika ve uluslararası ilişkiler disiplinlerindeki uygulamalarını öğrenme.
- 3- Oyun teorisi bağlamında matematiksel ilişkilere hakim olma.
- 4- Analitik ve sistemli düşünmenin geliştirilmesi.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile ödevler verilecek ve bu ödevler bir hafta sonra toplanacaktır. Ders notları öğrencilerle paylaşılacak, öğrenci sınıfta işlenen konuları bu ders notları aracılığı ile tekrar edebilecektir. Öğrenciler sınıf içinde haftanın konusuna uygun oyunlar oynayacaklardır. |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Introduction to Game Theory |
Chapter 1 |
2 |
Introduction to Game Theory |
Chapter 2 |
3 |
Games with simultaneous moves: pure strategies |
Chapter 4 |
4 |
Dominance and Nash Equilibrium |
Chapter 4 |
5 |
Games with simultaneous moves: applications |
Chapter 16 |
6 |
Auctions |
Chapter 16 |
7 |
Price competition |
Lecture Notes |
8 |
Games with simultaneous moves: mixed strategies |
Chapter 7 |
9 |
Games with simultaneous moves: mixed strategies |
Chapter 8 |
10 |
Collective action games |
Chapter 12 |
11 |
Games with sequential moves |
Chapter 3 |
12 |
Combining simultaneous and sequential moves |
Chapter 6 |
13 |
Games with sequential moves: applications (Commitment) |
Chapter 10 |
14 |
Bargaining & Strategy and voting |
Chapter 17&15 |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Avinash Dixit and Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2004 |
DİĞER KAYNAKLAR
Avinash Dixit and Barry Nalebuff, Thinking Strategically, Norton, 1991 .
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press 2004. |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Ödev |
14 |
10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
7 |
50 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
22 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 14 | 7 | 98 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 7 | 1 | 7 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC2 |
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC3 |
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
OC4 |
3 |
|
|
|
2 |
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek