DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Oyunlar ve Stratejiler EC 209 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: İpek GÜRSEL TAPKI
Dersin Amacı: (i) Bireylerin refahının diğer bireylerin davranışlarına bağlı olduğu stratejik durumları sistematik bir şekilde analiz etmek

(ii) İşbirliksiz oyunların temel ilkelerini ve sonuçlarını kavramak
Dersin İçeriği: Statik Oyunlar: ( Karma olmayan) stratejiler. Nash dengesi. Baskın strateji dengesi. Statik oyunlar: Karma Stratejiler. Kolektif Oyunlar. Ardışık Oyunlar. Alt Oyun Mükemmel Dengesi. Ardışık ve Statik Oyunlar. Strateji ve Oylama. Pazarlama. Piyasalar ve Rekabet.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Oyun teorisinin temel kavramlarına hakim olma.
  • 2- Oyun teorisinin ekonomi, işletme, hukuk, politika ve uluslararası ilişkiler disiplinlerindeki uygulamalarını öğrenme.
  • 3- Oyun teorisi bağlamında matematiksel ilişkilere hakim olma.
  • 4- Analitik ve sistemli düşünmenin geliştirilmesi.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Öğrencilere dersi daha iyi anlamaları amacı ile ödevler verilecek ve bu ödevler bir hafta sonra toplanacaktır. Ders notları öğrencilerle paylaşılacak, öğrenci sınıfta işlenen konuları bu ders notları aracılığı ile tekrar edebilecektir. Öğrenciler sınıf içinde haftanın konusuna uygun oyunlar oynayacaklardır.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Introduction to Game Theory Chapter 1
2 Introduction to Game Theory Chapter 2
3 Games with simultaneous moves: pure strategies Chapter 4
4 Dominance and Nash Equilibrium Chapter 4
5 Games with simultaneous moves: applications Chapter 16
6 Auctions Chapter 16
7 Price competition Lecture Notes
8 Games with simultaneous moves: mixed strategies Chapter 7
9 Games with simultaneous moves: mixed strategies Chapter 8
10 Collective action games Chapter 12
11 Games with sequential moves Chapter 3
12 Combining simultaneous and sequential moves Chapter 6
13 Games with sequential moves: applications (Commitment) Chapter 10
14 Bargaining & Strategy and voting Chapter 17&15


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Avinash Dixit and Susan Skeath, Games of Strategy, Norton, 2004


DİĞER KAYNAKLAR

Avinash Dixit and Barry Nalebuff, Thinking Strategically, Norton, 1991 .
Martin Osborne, An Introduction to Game Theory, Oxford University Press 2004.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 14 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 7 50
Final Sınavı 1 40
Total: 22 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev14798
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar717
Final Sınavı133
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3       2          
OC2 3       2          
OC3 3       2          
OC4 3       2