DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Kredi Analizi ve Yönetimi |
BS 305 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
9 |
Akademik Birim: |
İşletme Fakültesi |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Bora SELÇUK |
Dersin Amacı: |
Banka kredilerinde uygulama ve yasal çerçeve bilgilerini kazanma. |
Dersin İçeriği: |
Banka Kredilerinin Tanımı ve Kapsamı-Kredilendirme Politikaları ve İlkeleri-Kredilendirme Süreci ve Organizasyonu-Kredi Türleri ve Sınıflandırma Ölçütleri -Nakdi Krediler-Gayri nakdi Krediler-Dış Krediler-Bireysel Krediler-Kredi Yaraşırlığı Belirlemesinde Nitel Değerlemeler-Kredi Yaraşırlığı Belirlemesinde Nicel Değerlemeler-Sorunlu Krediler- Kredilerin İzlenmesi-ve Kredi Verimliliği Banka Kredilerine Alternatifler |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Yeni kredi yöntemlerini ve mevzuat değişikliklerini uyarlar.
- 2- Kredilerin yeniden yapılandırılmasını gerçekleştirir.
- 3- Kredi sürecini izler ve raporlar
- 4- Banka kredilerinin uygulamasını yapar.
- 5- Banka kredi türlerini tanımlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders, çalışma soruları, ödevler, okuma |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Banka kredilerinin tanımı ve kapsamı |
|
2 |
Kredilendirme süreci |
|
3 |
Kredi türleri |
|
4 |
Nakdi krediler |
|
5 |
Gayrınakdi krediler |
|
6 |
Kredi yaraşırlığı belirlemesinde nitel değerlemeler |
|
7 |
Kredi yaraşırlığı belirlemesinde nitel değerlemeler |
|
8 |
Ara sınav |
|
9 |
Bireysel Krediler |
|
10 |
Oran Analizi |
|
11 |
Uluslararası Krediler |
|
12 |
Kredilerin İzlenmesi ve Kredi verimliliği |
|
13 |
Banka kredilerine alternatifler |
|
14 |
Bankalarda kredilendirme politikaları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Öztin Akgüç, Kredi Taleplerinin Değerlendirilmesi, Avcıol Basım Yayın, 10.bs, 2014 |
DİĞER KAYNAKLAR
Belkıs Seval, Kredi Derecelendirme, SPL Yayını, 2014 |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
- |
Ödev |
1 |
25 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
6 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
35 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
23 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 6 | 6 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 62 | 62 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 225 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
1 |
1 |
3 |
1 |
1 |
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
2 |
2 |
|
1 |
|
|
|
|
|
|
OC4 |
1 |
2 |
3 |
|
1 |
|
1 |
|
|
|
|
|
OC5 |
2 |
3 |
|
|
1 |
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek