DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İnternet Haberciliği NS 508 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden:
• Dijital gazeteciliğin benzersiz zorluklarını, fırsatlarını, etik ve yasal sorunlarını keşfetmeleri,
• Önceden belirlenmiş bir konuda haber odaklı bir multimedya projesi yazmaları,
• Sosyal medyayı, raporlama ve kitle katılımı için bir araç olarak kullanmaları,
• HTML / CSS ve SEO formatları hakkında pratik bilgi edinmeleri,
• Metin, linkler, fotoğraflar, ses, video, bilgi grafikleri ve veri görselleştirmelerini kullanarak hikaye anlatıcılığı geliştirmelerinin yanı sıra, multimedya raporlama ve yapımında uzman olmaları

beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders, çevrimiçi medyada güncel tartışmaları, ortaya çıkan dijital teknolojileri, veri görselleştirmesini tanıtarak çevrimiçi haberciliğin anlaşılmasını geliştirmeyi amaçlamaktadır. Bunu yaparak, öğrencilere geleneksel gazetecilik prensiplerini internete uygulamak için gerekli bilgi ve gelişmiş yollar sağlamayı amaçlamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Dijital gazeteciliğin benzersiz zorluklarını, fırsatlarını, etik ve yasal sorunlarını keşfetmek
  • 2- Önceden belirlenmiş bir konuda haber odaklı bir multimedya projesi yazmak
  • 3- Sosyal medyayı, raporlama ve kitle katılımı için bir araç olarak kullanmak
  • 4- HTML / CSS ve SEO formatları hakkında pratik bilgi edinmek
  • 5- Metin, linkler, fotoğraflar, ses, video, bilgi grafikleri ve veri görselleştirmelerini kullanarak hikaye anlatıcılığı geliştirmelerinin yanı sıra, multimedya raporlama ve yapımında uzman olmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Bu derste öğrencilerden derste sağlanan materyalleri okumaları, sınıf tartışması ve etkinliklerine katkıda bulunmaları ve bir dizi raporlama, yazma ve çoklu ortam ödevleri üretmeleri beklenmektedir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
2 Web ve Multimedya Haberciliği: Çevrimiçi Gazetecilikte Yeni Trendler Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
3 İleri Seviye Haber Üretim Becerileri:Araştırma, Kaynaklar, Mülakatlar Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
4 Web için Görsel Öyküleme: Fotoğraf ve Fotoğraf Gazeteciliği Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
5 Web için Ses Öyküleme: Ses Kaydı ve Podcastler Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
6 Web için Video Gazeteciliği: ilgi çekici sosyal medya videoları hazırlama Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
7 Multimedya Haber üretimi: sınıf içi sunumlar Ara sınava hazırlık
8 Sosyal Medya Gazeteciliği: İçerik Küratörlüğü Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
9 Sosyal Medya ve Canlı Yayın Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
10 Veri Gazeteciliği: İnfografik Hazırlamak Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
11 Kişiler Çevrimiçi İçerikle Nasıl Etkileşime Geçer I: HTML/CSS’ye giriş Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
12 Kişiler Çevrimiçi İçerikle Nasıl Etkileşime Geçer II: SEO faktörlerini anlama Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
13 Dijital Çağda Etik: Telif, Yaratıcı Ortaklar ve Yapay Zeka Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
14 Final Proje Sunumları Finale Hazırlık


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

The Online Journalism Handbook: How to Survive and Thrive in the Digital Age., Bradshaw, Paul and Liisa Rohumaa. , 2011, London: Routledge
Journalism Next: A Practical Guide to Digital Reporting and Publishing, Briggs, Mark, 2012, 2nd Ed., New York: CQ Press
Multimedia Journalism: A Practical Guide, Bull, Andy, 2010, London: Routledge


DİĞER KAYNAKLAR

The Associated Press Stylebook by Norm Goldstein


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 2 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Ödev21938
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler21938
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6
OC1            
OC2            
OC3            
OC4            
OC5