DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kullanıcı Deneyimi NS 513 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
  • 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
  • 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
  • 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
  • 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planı Ders Okumaları
2 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş Ders Okumaları
3 UX101- Kullanılabilirlik Temelleri Ders Okumaları
4 UX Trendleri Ders Okumaları
5 İnsan Odaklı Tasarım Ders Okumaları
6 Araştırmanın Temelleri ve Yöntemleri- Kullanıcı Araştırması Kullanıcı Araştırması
7 Araştırma Sunumları Sunum Hazırlığı
8 İlişki Haritası- Kullanılabilirlik Testi Ders Okumaları
9 Bilgi Mimarisi (IA) Ders Okumaları
10 Wireframe Tasarımı Ders Okumaları
11 Etkileşim Tasarımı Ders Okumaları
12 Prototipleme Ders Okumaları
13 A/B Test / Optimizasyon Ders Okumaları
14 Nesnelerin İnterneti ve Kullanıcı Deneyimi (IoX) Ders Okumaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

https://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/ 2- Krug, S., Don’t Make me Think, 2000
Norman, A. D., The Design of Everyday Objects, 2003
Lawrence, A., Schneider J., Stickdorn M., and Hormess E. M., This is Service Design Doing, 2018


DİĞER KAYNAKLAR

Diğer kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 30
Ödev 2 30
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Proje15050
Ödev22550
Final Sınavı18888
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2             3    
OC2 2 1           2    
OC3     2 1            
OC4     2         3    
OC5   2       2   2    
Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Kullanıcı Deneyimi NS 513 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerden:
• Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Prensiplerini öğrenmeleri,
• Kullanıcı Deneyimi Odaklı Araştırma yapma becerileri geliştirmeleri,
• Etkileşim Tasarımı ve Bilgi Mimarisi hakkında derinlemesine bir bilgiye sahip olmaları,
• Dijital Tasarım (Arayüz Tasarımı - UI) ve Optimizasyon A/B Test programlarını kullanmayı öğrenmeleri
Beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Kullanıcı Deneyimi Tasarımı’nın herhangi bir fiziksel veya dijital ürününün, hedeflediği kullanıcı/müşteri tarafından kolay, etkili ve verimli bir şekilde kullanmasını sağlayan tasarım çözümünü amaçlamaktadır. Kullanıcı deneyimi tasarlanan ve geliştirilen ürünün deneyimsel, duygusal, anlamlı bir değer üretmesini hedeflemektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kullanıcı deneyimini belirleyen faktörler hakkında ileri düzeyde bilgiye sahip olmak
  • 2- Kullanıcı deneyimi odaklı araştırma yöntemlerine hakim olmak
  • 3- Dijital tasarımları kullanıcı deneyimi açısından eleştirel bir biçimde değerlendirebilmek
  • 4- Etkileşim tasarımı ve bilgi mimarisi hakkında derinlemesine bilgi sahip olmak
  • 5- Dijital Tasarım ve Optimizasyon programlarını kullanabilmek
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Konu anlatımı, atölye çalışmaları, ev ödevleri


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planı Ders Okumaları
2 Kullanıcı Deneyimi Tasarımı Temellerine Giriş Ders Okumaları
3 UX101- Kullanılabilirlik Temelleri Ders Okumaları
4 UX Trendleri Ders Okumaları
5 İnsan Odaklı Tasarım Ders Okumaları
6 Araştırmanın Temelleri ve Yöntemleri- Kullanıcı Araştırması Kullanıcı Araştırması
7 Araştırma Sunumları Sunum Hazırlığı
8 İlişki Haritası- Kullanılabilirlik Testi Ders Okumaları
9 Bilgi Mimarisi (IA) Ders Okumaları
10 Wireframe Tasarımı Ders Okumaları
11 Etkileşim Tasarımı Ders Okumaları
12 Prototipleme Ders Okumaları
13 A/B Test / Optimizasyon Ders Okumaları
14 Nesnelerin İnterneti ve Kullanıcı Deneyimi (IoX) Ders Okumaları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

https://www.nngroup.com/articles/usability-101-introduction-to-usability/ 2- Krug, S., Don’t Make me Think, 2000
Norman, A. D., The Design of Everyday Objects, 2003
Lawrence, A., Schneider J., Stickdorn M., and Hormess E. M., This is Service Design Doing, 2018


DİĞER KAYNAKLAR

Diğer kaynaklar


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Proje 1 30
Ödev 2 30
Final Sınavı 1 40
Total: 4 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Proje15050
Ödev22550
Final Sınavı18888
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2             3    
OC2 2 1           2    
OC3     2 1            
OC4     2         3    
OC5   2       2   2