DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Biyoinformatik BIO 511 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Kemal YELEKÇİ
Dersin Amacı: Moleküler biyoloji ve bilgisayar bilimlerinin buluştuğu disiplinlerarası bir bilim dalı olan biyoinformatik hakkında genel bir bakış sunmak, milyonlarca nükleotid ya da amino asitlerden oluşan dizileri sıradan bir kişisel bilgisayarda analiz edebilme ve sonrasında uygulanan analizler sayesinde biyolojik sistemlere ait yapı ve mekanizmanın açığa çıkartılması ile hastalıklara sebep olan mekanizmanın belirlenmesi ve tedavisinin mümkün kılınmasına giden yol haritasını göstermek.
Dersin İçeriği: Biyoinformatiğe genel bakış, Sekans ve literatürdeki her türlü veriye ulaşma yöntemleri, İkili dizi hizalama, BLAST, İleri BLAST teknikleri, Çoklu dizi hizalama, Protein Yapı ve Tahmini, İlaç Tasarımına genel bakış.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
    Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Projektör / Slaytlar


    HAFTALIK PROGRAM

    HaftaKonularÖn Hazırlık


    ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

    Bioinformatics and Functional Genomics, by J. Pevsner, Wiley-Liss 2009


    DİĞER KAYNAKLAR

    Bioinformatics: Sequence and Genome Analysis, by D.Mount, 2004
    Bioinformatics for Dummies, Claverie JM and Notredame C, 2nd ed, Wiley 2007.
    Computational Text Analysis for Functional Genomics and Bioinformatics, RayChaudhuri S, Oxford U Press, 2006
    Structural Bioinformatics, Bourne PE and Weissig H, John Wiley & Sons, 2003
    Essential Bioinformatics, Xiong J, Cambridge U Press, 2006.
    Bioinformatics: A Practical Guide to the Analysis of Genes and Proteins, by A.D.Baxevanis and B.F.F. Ouellette, Wiley Interscience, 3rd ed., 2004.
    Problems and Solutions in Biological Sequence Analysis, by Borodovsky and Ekisheva, Cambridge University Press 2006.
    Bioinformatics: Sequence Alignment and Markov Models, by K.R.Sharma, McGraw Hill 2009.


    DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

    Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
    Total: 0 0


    İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

    EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
    Toplam İş Yükü (saat):0


    PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

    # PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8