Akademik Birim: |
Görsel İletişim Tasarımı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
- |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Nur Balkır |
Dersin Amacı: |
Bu ders Processing programı üzerinden tasarım ögrencilerine yaratıcı kod öğretmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği: |
Günümüzde programlama ve bilgisayarlar her alanda karşımıza çıkmaktadır. Ders, öğrencilerin analitik düşünme ve tasarıma matematiksel yaklaşma becerilerini geliştirirken, interaktif medya üretimine de giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenciler bir yandan programcılık konseptlerinin temellerini Java programlama dili üzerinden öğrenirken bir yandan da tasarıma algoritmik bir bakış açısı ile yaklaşmayı öğreneceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Processing geliştirme ortamını etkin bir biçimde kullanma yetisine,
- 2- Tasarım kavramlarına karsı analitik ve algoritmik bir bakış açısına,
- 3- Yaratıcı kodlama teknolojileri hakkında bilgiye,
- 4- Processing için Java dilinin bir parçası olan programlama kavramlarına hakim olacaktırlar.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders Anlatımı, Araştırma, Ödev, Projeler ve Atölyeler |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma. Processing programmına giriş. Processing ara yüzünün tanıtılması. |
|
2 |
Sketch’lere giriş. Static sketch oluşturma. rect() fonksiyonu ile temel çizim fonksiyonlarına giriş. Java sintaksını tanıma. |
|
3 |
İnteraktif sketch oluşturma. Setup() ve Draw() fonksiyonlarını anlama. Processing projesinin kaydedilmesi ve paylaşılması. |
Ödev 1: Java sintaks |
4 |
Processing’de saveFrame() fonksiyonu ile imaj yaratma. mouseX(), mouseY(), mousePressed() fonksiyonlarını tanıma. Sınıf içi çalışma - interaktif boyama çalışmaları. |
Ödev 2: Processing’de fonksyonlar kurmak |
5 |
Koordinat sistemini anlama ve temel şekil ve curve fonksiyonlarının kullanımı. Processing’de renk fonksiyonlarını tanıma. |
Proje 1 – Etkileşimli taslak hazırlama |
6 |
PShape konseptini anlama. Sınıf içi çalışma - karakter yaratma. |
|
7 |
Vize projesi için çalışma |
Proje – 2 – Karakter yaratımı |
8 |
Vize |
|
9 |
String variable türünün tanıtımı. Processing’de tipografi. Sınıf içi çalışma - Hareketli tipografi için çalışma |
Ödev 3: Tipografi çalışması için ön hazırlık |
10 |
Multimedya çalışması için düzenleme |
Proje 3 – Hareketli tipgrafi |
11 |
Keyboard’dan girdi alma. Mantık (if, <, > , ==, && ) operasyonları ile data sağlaması yapma. |
Ödev 4: Tipografi projesinin teslimi |
12 |
Programlamada loop oluşturma. |
|
13 |
Final projesi için çalışma (Agoritmik animasyon) |
|
14 |
Final projesi için çalışma (Agoritmik animasyon) |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.