DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Yaratıcı Kodlama VCD 309 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Görsel İletişim Tasarımı
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nur Balkır
Dersin Amacı: Bu ders Processing programı üzerinden tasarım ögrencilerine yaratıcı kod öğretmeyi amaçlar.
Dersin İçeriği: Günümüzde programlama ve bilgisayarlar her alanda karşımıza çıkmaktadır. Ders, öğrencilerin analitik düşünme ve tasarıma matematiksel yaklaşma becerilerini geliştirirken, interaktif medya üretimine de giriş yapmalarını sağlayacaktır. Öğrenciler bir yandan programcılık konseptlerinin temellerini Java programlama dili üzerinden öğrenirken bir yandan da tasarıma algoritmik bir bakış açısı ile yaklaşmayı öğreneceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Processing geliştirme ortamını etkin bir biçimde kullanma yetisine,
  • 2- Tasarım kavramlarına karsı analitik ve algoritmik bir bakış açısına,
  • 3- Yaratıcı kodlama teknolojileri hakkında bilgiye,
  • 4- Processing için Java dilinin bir parçası olan programlama kavramlarına hakim olacaktırlar.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımı, Araştırma, Ödev, Projeler ve Atölyeler


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma. Processing programmına giriş. Processing ara yüzünün tanıtılması.
2 Sketch’lere giriş. Static sketch oluşturma. rect() fonksiyonu ile temel çizim fonksiyonlarına giriş. Java sintaksını tanıma.
3 İnteraktif sketch oluşturma. Setup() ve Draw() fonksiyonlarını anlama. Processing projesinin kaydedilmesi ve paylaşılması. Ödev 1: Java sintaks
4 Processing’de saveFrame() fonksiyonu ile imaj yaratma. mouseX(), mouseY(), mousePressed() fonksiyonlarını tanıma. Sınıf içi çalışma - interaktif boyama çalışmaları. Ödev 2: Processing’de fonksyonlar kurmak
5 Koordinat sistemini anlama ve temel şekil ve curve fonksiyonlarının kullanımı. Processing’de renk fonksiyonlarını tanıma. Proje 1 – Etkileşimli taslak hazırlama
6 PShape konseptini anlama. Sınıf içi çalışma - karakter yaratma.
7 Vize projesi için çalışma Proje – 2 – Karakter yaratımı
8 Vize
9 String variable türünün tanıtımı. Processing’de tipografi. Sınıf içi çalışma - Hareketli tipografi için çalışma Ödev 3: Tipografi çalışması için ön hazırlık
10 Multimedya çalışması için düzenleme Proje 3 – Hareketli tipgrafi
11 Keyboard’dan girdi alma. Mantık (if, <, > , ==, && ) operasyonları ile data sağlaması yapma. Ödev 4: Tipografi projesinin teslimi
12 Programlamada loop oluşturma.
13 Final projesi için çalışma (Agoritmik animasyon)
14 Final projesi için çalışma (Agoritmik animasyon)


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Processing: A Programming Handbook for Visual Designers , Second Edition Casey Reas and Ben Fry. Published December 2014, The MIT Press. 720 pages. Hardcover


DİĞER KAYNAKLAR

- https://processing.org/


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ödev 4 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 30
Final Sınavı 1 50
Total: 7 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati16348
Ödev41560
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar212
Final Sınavı14242
Toplam İş Yükü (saat):152


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11
OC1 2   3       3 3      
OC2 2   3 2 3   3 3      
OC3     2 2       3      
OC4     2 2 3   3 3