DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Servis Tasarımı UX 510 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar -
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayhan ENŞİCİ
Dersin Amacı: Bu ders, servis tasarımının temel prensiplerini, metodolojisini ve servis tasarımında kullanılan araçları öğretmeyi amaçlamaktadır. Tasarım odaklı düşünce üzerine kurulu olan servis tasarım disiplini, organizasyonların insan odaklı servisler ve deneyimler geliştirmesine olanak sağlar.
Dersin İçeriği: Ders, servis tasarım teorisini ve metodolojisini incelerken, öğrencilere verilen ödevlerle onların gerçek bağlamda servis tasarımının nasıl uygulanabileceği konusunda deneyim kazanmalarını sağlayacak.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Servis tasarımı kavramı hakkında geniş bilgiye sahip olmak
  • 2- Servis tasarım araştırmaları yürütmeyi öğrenmek
  • 3- Servis konsept çalışmaları hayal edebilmek ve görselleştirmek
  • 4- Prototipleme tekniklerinin servis geliştirme süreçlerine nasıl uygulanabileceğini öğrenmek
  • 5- Bir şirket ya da organizasyonda servis tasarımı projesini hayata geçirilebilme yetkinliği kazanmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Atölye çalışmaları, Ödevler, Vaka çalışmaları / en iyi uygulamaların sunumu, Dersler, atölye çalışmaları, Ders içi tartışmalar, Sosyal medya etkinlikleri,


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Servis Bağlamları - Servis Tasarımı Nedir?
2 Serviste Etkileşim
3 Yeni Servisler Tasarlamak
4 Servis Tüketicisi Davranışlarını Anlamak
5 Servis Tasarımı İçin Araştırma I
6 Servis Tasarımı İçin Araştırma II
7 Analiz ve Fikir Geliştirme
8 Yolculukları Haritalandırmak
9 Servis Blueprint
10 Prototipleme
11 Prototipleme
12 Testler ve Sürekli İyileştirme
13 Servis Tasarım Projesini Hayata Geçirme
14 Servisler Satmak


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

• Adrian Palmer,2008, Principles of Services Marketing
• Marc Stickdorn, Jakob Schneider, 2012, This is Service Design Thinking
• Marc Stickdorn, Markus Edgar Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider, 2016, This Is Service Design Doing: Using Research and Customer Journey Maps to Create Successful Services
• David M. Fetterman, 2010, Ethnography, Step-by-Step, Third Edition
• Tom Kelley, Jonathan Littman, 2005, The Ten Faces of Innovation: IDEO's Strategies for Beating the Devil's Advocate and Driving Creativity Throughout Your Organization


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Arazi Çalışması 1 10
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 1 20
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 4 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 20
Final Sınavı 1 20
Total: 23 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Arazi Çalışması12525
Sunum/Jüriye Hazırlık21530
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler4624
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12020
Final Sınavı146.546.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9
OC1                  
OC2                  
OC3                  
OC4                  
OC5