Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Servis Tasarımı | UX 510 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 7.5 |
Akademik Birim: | Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Öğrenim Türü: | Örgün Eğitim |
Ön Koşullar | - |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Ayhan ENŞİCİ |
Dersin Amacı: | Bu ders, servis tasarımının temel prensiplerini, metodolojisini ve servis tasarımında kullanılan araçları öğretmeyi amaçlamaktadır. Tasarım odaklı düşünce üzerine kurulu olan servis tasarım disiplini, organizasyonların insan odaklı servisler ve deneyimler geliştirmesine olanak sağlar. |
Dersin İçeriği: | Ders, servis tasarım teorisini ve metodolojisini incelerken, öğrencilere verilen ödevlerle onların gerçek bağlamda servis tasarımının nasıl uygulanabileceği konusunda deneyim kazanmalarını sağlayacak. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Atölye çalışmaları, Ödevler, Vaka çalışmaları / en iyi uygulamaların sunumu, Dersler, atölye çalışmaları, Ders içi tartışmalar, Sosyal medya etkinlikleri, |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Servis Bağlamları - Servis Tasarımı Nedir? | |
2 | Serviste Etkileşim | |
3 | Yeni Servisler Tasarlamak | |
4 | Servis Tüketicisi Davranışlarını Anlamak | |
5 | Servis Tasarımı İçin Araştırma I | |
6 | Servis Tasarımı İçin Araştırma II | |
7 | Analiz ve Fikir Geliştirme | |
8 | Yolculukları Haritalandırmak | |
9 | Servis Blueprint | |
10 | Prototipleme | |
11 | Prototipleme | |
12 | Testler ve Sürekli İyileştirme | |
13 | Servis Tasarım Projesini Hayata Geçirme | |
14 | Servisler Satmak |
• Adrian Palmer,2008, Principles of Services Marketing • Marc Stickdorn, Jakob Schneider, 2012, This is Service Design Thinking • Marc Stickdorn, Markus Edgar Hormess, Adam Lawrence, Jakob Schneider, 2016, This Is Service Design Doing: Using Research and Customer Journey Maps to Create Successful Services • David M. Fetterman, 2010, Ethnography, Step-by-Step, Third Edition • Tom Kelley, Jonathan Littman, 2005, The Ten Faces of Innovation: IDEO's Strategies for Beating the Devil's Advocate and Driving Creativity Throughout Your Organization |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 14 | 10 |
Arazi Çalışması | 1 | 10 |
Ödev | 1 | 10 |
Sunum/Jüri | 1 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 4 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 |
Total: | 23 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Arazi Çalışması | 1 | 25 | 25 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 46.5 | 46.5 |
Toplam İş Yükü (saat): | 187.5 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 |
OC1 | |||||||||
OC2 | |||||||||
OC3 | |||||||||
OC4 | |||||||||
OC5 |