Akademik Birim: |
Yönetim Bilişim Sistemleri |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Mahmut Çavur |
Dersin Amacı: |
Bu ders öğrencilere Yeni Girişim oluşturma hakkında gerekli tüm bilgileri vermeyi ve Girişimcilik becerilerini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, pazarlama segmentasyonu araçlarının en güncel halini, başarılı bir yeni ürün / hizmet ve karlı iş aktiviteleri yaratmaya yardımcı olabilecek yöntemleri kapsayacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazar Bölümleme, Müşteri profili oluşturma
- 2- Stratejik konumlandırma
- 3- Bir iş modeli kurmak
- 4- Ürün / hizmet stratejik planı geliştirmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Sınıf içi dersler, ödev, sınıf içi alıştırmalar, ara sınav ve final sınavı |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Bir Son Kullanıcı Profili Oluşturun, Beachhead Market için Toplam Adreslenebilir Pazar (TAM) Boyutunu Hesaplayın |
|
3 |
Beachhead Market için Persona Profili, Tam Yaşam Döngüsü Kullanım Vakası |
|
4 |
Üst Düzey Ürün Özellikleri, Değer Önerisini Ölçmek |
|
5 |
Sonraki 10 Müşterinizi Tanımlayın, Temel Hedefinizi Tanımlayın |
|
6 |
Rekabetçi Pozisyonunuzu Grafikleyin, Müşterinin Karar Verme Birimini (KBU) Belirleyin |
|
7 |
Ödeme Yapan Müşteriyi Edinme Sürecini Haritalayın, Takip Edilecek Piyasalar için Toplam Adreslenebilir Pazar Büyüklüğünü Hesaplayın |
|
8 |
Bir İş Modeli Tasarlayın, Fiyatlandırma Çerçevenizi Belirleyin |
|
9 |
Bir Müşterinin Yaşam Boyu Değerini (YBD) Hesaplayın, Bir Müşteri Edinmek İçin Satış Sürecini Haritalayın |
|
10 |
Dijital kanal performansının değerlendirilmesi ve iyileştirilmesi |
|
11 |
Müşteri Edinme Maliyeti (MEM) Hesapla, Anahtar Varlıkları Tanımla |
|
12 |
Önemli Varsayımları Test Etmek, Asgari Yaşanabilir İş Ürününü Tanımlamak (YİÜT) 235 |
|
13 |
“Köpekler Köpek Mamasını Yiyorlar” ı Göster, Ürün Planını Geliştirin 253 |
|
14 |
Vaka çalışmaları, tekrar |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.