Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Sosyal Bilimlerde Anahtar Kavramlar | CF 103 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | İletişim Fakültesi |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Levent SOYSAL |
Dersin Amacı: | Öğrencilerin: Beşeri ve sosyal bilimlerdeki başlıca konseptleri öğrenmeleri, Bu konseptlere dayanan ve onlardan faydalanan sosyal bilimlere ait teorilerle tanışık olmaları Kurumsal olarak çerçevelenmiş ve zaman ve mekan içinde değişen konseptlere dair bir anlayış geliştirmeleri, Eleştirel düşünme ve analiz edebilme kapasitesi geliştirmeleri, Konuya dair başlıca okumaları yapabilme ve hem sözlü hem de yazılı olarak argüman oluşturabilmeleri beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencilerin dört yıllık üniversite eğitimleri süresince karşılacakları uygarlık, tarih, zaman, mekan, mitler, din, birey, toplum, aile, devlet, uşus, ırk, toplumsal cinsiyet, kültür, küreselleşme gibi ö konseptlerin içerikleri ve sosyal bağlamlarına odaklanır. Neredeyse kronolojik bir sıra izlenerek, bu ders öğrencilerin belli gelişmelere sebep olan tarihi bağlamları ve entellektüel şartları anlamalarına olanak verecektir. Kapsayıcı tema uygarlığı ve farklı uygarlık nosyonlarını nasıl anladığımızı görmek ve dünyayı nasıl algıladığımız günlük pratiklerimizi nasıl oluşturduğumuzu kavramaktır. Ders dünyanın başlangıcından itibaren olan periyottan- bilimsel,dinsel ve mitlere özgü başlangıç hikayelerinde tasvir edildiği gibi- kolonyalist dönemleri ve 20.yy’ın başlarına kadar olan devrimleri kapsayacaktır. Öğrenciler birincil ve ikincil kaynaklardan yaptıkları okumalardan ve izledikleri tarih, aile, din, şehir ve/veya ulus izleği etrafında dönen belgeseller ve/veya uzun metrajlı filmlerden derslerde işlenen konseptler göz önünde bulundurularak faydalanacaklardır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Ders temel olarak konu anlatımları ve tartışma oturumlarından oluşmaktadır- tartışma oturumlarında aktif katılım zorunludur. Müfredattaki okumalar konu anlatımları ve tartışma oturumlarını tamamlayacak şekilde hazırlanmıştır. Öğrencilerden ders materyallerini okumuş olarak gelmeleri ve tartışma oturumlarında bu okumalar hakkındaki düşüncelerini belirtmeleri beklenmektedir. Okumalardan ve konu anlatımlarından hazırlanacak olan 20 puan değerinde ders içi quiz yapılacaktır. Öğrencilerden ayrıca okumalar ve konu anlatımları baz alınarak değerlendirme yazıları yazmaları ve bu yazıları Blackboard sistemine yüklemeleri beklenecektir. ( 20 Puan ) Dersi başarıyla tamamlamak için gerekli son koşul ise, dönem projesi ve final sınavı olacaktır. Dönem projesi ve final sınavı hakkında ayrıntılı bilgi sınıfta verilecektir. Dersler süresince film gösterimleri yapılabilir. ( film adı, gösterim zamanı ve yeri duyurulacaktır.) Öğrencilerin film gösterimlerine katılımları zorunludur. Not : Dersi başarıyla tamamlamak için minimum p katılım zorunludur. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tanışma ve Ders Planı | |
2 | Köken Hikayeleri | Okuma: Leeming, D. (with Margaret Leeming), A Dictionary of Creation Myths,selections. Hawking, S., A Brief History of Time, selections.Film: Vikings (TV Series, 2012) |
3 | Modern Başlangıçlar | Okuma:: Descartes, R., Meditations On First Philosophy, selections. |
4 | Tarihte Şehir | Okuma: Childe, V. G., The Urban Revolution Film: Metropolis (1927) & Spartacus (1960) |
5 | Antik Yunan’dan Öğrenmek | Okuma: Finley, M. I., The Ancient Greeks, selections. Kitto, H. D. F., The Polis |
6 | Zaman ve Evrensel Gelişim | Okuma: Herder, J. G., On World History: An Anthology, (eds.), selections. |
7 | Orta Çağı Anlamak | Okuma: Huizingai J. H., The Waning of the Middle Ages, selections. |
8 | Aile Tarihi | Okuma: Engels, F., The Origin of the Family, Private Property and the State, selections. Film: The Other Boleyn Girl (2008), Monsoon Wedding (2001) & Borgias (TV Series, 2011) |
9 | Din ve Reform | Okuma: Armstrong, K., Islam: A Short History, selections. MacCulloch, D., A History of Christianity, selections. |
10 | Sekülerizm ve Sanat | Okuma: Febvre, L., Life in Renaissance France, selections. Film: The Return of Martin Guerre (1982), The Girl with a Pearl Earring (2003) & The Message (1977) |
11 | Para Ekonomisi, Armağan Ekonomisi | Okuma: Smith, A., Wealth of Nations, pp. selections. Mauss, M., The Gift, selections |
12 | Eşitsizliğin Kökeni | Okuma: Rousseau, J. J., Discourse on the Origins of Inequality, (trans.), selections. Film: Kapıcılar Kralı (1976) & Modern Times (1936) |
13 | Dünyayı Keşif | Okuma: Gaugin, P., Paul Gaugin's Intimate Journals, selections. Film: Black and White in Color (1976) & The Battle of Algiers (1966) |
14 | Tekrar ve Değerlendirme |
Bütün kurs materyalleri Blackboard ve Bilgi Merkezi üzerinden erişilebilir olacaktır Williams, Raymond. Keywords: A Vocabulary of Culture and Society |
Films |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Katılım | 1 | 10 |
Proje | 1 | 10 |
Ödev | 2 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 7 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 2 | 8 | 16 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 12 | 1 | 12 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 2 | 10 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 1 | 3 | |||||
OC2 | 1 | 1 | 2 | ||||||||
OC3 | 1 | ||||||||||
OC4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 2 | 3 | ||||
OC5 | 1 | 1 | 3 |