DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Metin Yazarlığı AD 309 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin;
1.Öğrencilerin yaratıcılıklarını farketmesi ve yaratıcı yazarlık becerilerinin gelişmesi
2.Sektördeki güncel gelişmelere bakarak fikirlerin yaratılma, geliştirilme ve uygulanma süreçlerini deneyimlemesi,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Ders iletişim alanında profesyonel ve idari kariyer yapacak olanların bilmeleri gereken reklamcılık kavramlarını vererek ihtiyaçlarına cevap vermektedir. İlgili meslekler reklamcılık, reklam yazarlığı, pazarlama, iş idaresi.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenmek.
  • 2- Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yazabilmek.
  • 3- Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini anlamak ve uygulamak.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Derslerde yapılan uygulamalar.Haftalık ödevler.Final projesi.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Tanışma & Ders planının tanıtılması
2 Reklam yazarlığı: Reklam yazarı kimdir? Günlük rutini nedir? Reklam ajansı hiyerarşisinde nasıl çalışır?
3 Fikir nasıl bulunur?: Her şey bir fikirle mi başlar? Yaratıcılık öğrenilebilir mi? Yaratıcı kimdir? Fikir nasıl gelişir? Fikir nasıl ölür?
4 Brief yazmak / okumak: Yaratıcı brief nedir? Bir reklam yazarı kendi briefini nasıl yazar? Bu ona nasıl yardım eder?
5 Slogan ve tagline: Slogan ve tagline arasındaki fark nedir? Slogan nasıl yazılır? Sloganlar nasıl ortaya çıkar / gelişir / ölür?
6 Basılı reklamı yazmak: İyi fikirler nasıl yazıya dökülür? Tek bir kelime dahi kullanmadan nasıl reklam yazılır?
7 Açıkhava reklamı yazmak: Basılı ve açıkhava reklamı arasındaki farklar? İyi Açıkhava reklamı.
8 TV / Sinema reklamları: Bir metin yazarı yazıyı, görseli ve sesi nasıl birleştirir? Etkili reklam filmi nasıl yazılır?
9 Radyo ve jingle yazmak: Kelimeler nasıl sese dönişür? Sesle iletişimin sırları nelerdir? Hedef kitlenin zinine sesle nasıl ulaşılır?
10 Dijital reklam yazmak: Farkı nedir?Viral reklam nasıl yazılır? Sosyal medya reklamı nasıl yazılır?
11 Yeni medya reklamı yazmak: Bir metin yazarı kendi mecrasını yaratabilir mi? `Gerilla, ambient, etkinlik vb.? gibi mecralara nasıl reklam yazılır?
12 Sunumlar: Reklam yazarı kendi işini nasıl sunar? Müşteriye fikir nasıl satılır?
13 Atölye
14 Atölye


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Fikir Nasıl Bulunur? / Jack Foster / MediaCat Kitapları
Satan Reklam Yaratmak / Luke Sullivan / MediaCat Kitapları
Basın İlanı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın
Televizyon Reklamı Böyle Yapılır! / Jim Aitchison / Okuyan Us Yayın


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 1 10
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 5 30
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 14 20
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar - -
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev5525
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14456
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar000
Final Sınavı12727
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 3 1 2   3 3 3 3  
OC2 3 3 1 2   3 3 3 3  
OC3 3 3 1 1   3 3 3 3