Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Bu dersi alan öğrencilerin;
1.Öğrencilerin yaratıcılıklarını farketmesi ve yaratıcı yazarlık becerilerinin gelişmesi
2.Sektördeki güncel gelişmelere bakarak fikirlerin yaratılma, geliştirilme ve uygulanma süreçlerini deneyimlemesi,
beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: |
Ders iletişim alanında profesyonel ve idari kariyer yapacak olanların bilmeleri gereken reklamcılık kavramlarını vererek ihtiyaçlarına cevap vermektedir. İlgili meslekler reklamcılık, reklam yazarlığı, pazarlama, iş idaresi. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Farklı reklam mecralarına yönelik metin yazımının tekniklerini öğrenmek.
- 2- Farklı reklam mecralarına, farklı kitlelere ve farklı ürünlere yönelik reklam yazabilmek.
- 3- Reklam ajanslarındaki reklam yazma sürecini anlamak ve uygulamak.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Derslerde yapılan uygulamalar.Haftalık ödevler.Final projesi. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Tanışma & Ders planının tanıtılması |
|
2 |
Reklam yazarlığı: Reklam yazarı kimdir? Günlük rutini nedir? Reklam ajansı hiyerarşisinde nasıl çalışır? |
|
3 |
Fikir nasıl bulunur?: Her şey bir fikirle mi başlar? Yaratıcılık öğrenilebilir mi? Yaratıcı kimdir? Fikir nasıl gelişir? Fikir nasıl ölür? |
|
4 |
Brief yazmak / okumak: Yaratıcı brief nedir? Bir reklam yazarı kendi briefini nasıl yazar? Bu ona nasıl yardım eder? |
|
5 |
Slogan ve tagline: Slogan ve tagline arasındaki fark nedir? Slogan nasıl yazılır? Sloganlar nasıl ortaya çıkar / gelişir / ölür? |
|
6 |
Basılı reklamı yazmak: İyi fikirler nasıl yazıya dökülür? Tek bir kelime dahi kullanmadan nasıl reklam yazılır? |
|
7 |
Açıkhava reklamı yazmak: Basılı ve açıkhava reklamı arasındaki farklar? İyi Açıkhava reklamı. |
|
8 |
TV / Sinema reklamları: Bir metin yazarı yazıyı, görseli ve sesi nasıl birleştirir? Etkili reklam filmi nasıl yazılır? |
|
9 |
Radyo ve jingle yazmak: Kelimeler nasıl sese dönişür? Sesle iletişimin sırları nelerdir? Hedef kitlenin zinine sesle nasıl ulaşılır? |
|
10 |
Dijital reklam yazmak: Farkı nedir?Viral reklam nasıl yazılır? Sosyal medya reklamı nasıl yazılır? |
|
11 |
Yeni medya reklamı yazmak: Bir metin yazarı kendi mecrasını yaratabilir mi? `Gerilla, ambient, etkinlik vb.? gibi mecralara nasıl reklam yazılır? |
|
12 |
Sunumlar: Reklam yazarı kendi işini nasıl sunar? Müşteriye fikir nasıl satılır? |
|
13 |
Atölye |
|
14 |
Atölye |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.