DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklam Analizi AD 311 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin:
1.Reklamları tüketici gözüyle değil reklamcı gözüyle görüp incelemeleri,
2.Reklamları doğru kavramlarla açıklayıp doğru yöntemle analiz etmeleri,
beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders boyunca öğrenciler, televizyon reklamlarını, basılı
reklamları ve dijital reklamları analiz etmeyi öğreneceklerdir. Bu
analizi yapabilmek için gerekli olan yaratıcı süreç tanımlayıp takip edebilmek, reklamın amacını ve buna uygun olarak geliştirilen stratejiyi takip edebilmek gibi bilgileri öğrenecekler ve becerileri
geliştireceklerdir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Yaratıcı süreci tanıyıp takip edebilme.
  • 2- Reklamın amacını ve geliştirilen stratejiyi tanıyıp takip edebilme.
  • 3- Reklam kampanyalarının yaratıcı ve stratejik fonksiyonlarına karşı farkındalık geliştirmek.
  • 4- Tüm reklam endüstrisi ve pazar hakkında farkındalık geliştirmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Görsel destekli sunumlar.Reklam örneklerine dayalı sınıf içi tartışmalar ve soru & cevap oturumları.Ara sınav. Ödev. Final sınavı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse giriş
2 Türkiye’de Pazarlama Analizi
3 Brief Analizi
4 Strateji Analizi
5 Dijital Kampanya Analizi
6 Sosyal Hayatın Analizi
7 Hedef Kitlenin Analizi
8 Cannes Ödüllü İşlerin Analizi
9 Türkiye’deki Ödüllü İşlerin Analizi
10 Kendini Analiz Etme
11 Aile Analizi
12 Geleceğin Analizi
13 Ödevlerin Analizi
14 Apple Marka Analizi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Simon Sinek “Always start with a why?”
“My Brain Hurts” Simon Silvester, 2006 London
www.adsoftheworld.com
www.thefwa.com


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 15
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje 1 15
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 17 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje13030
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13434
Final Sınavı14444
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1     3       3 3 3 2
OC2     3       3 3 3 3
OC3     3       3 3 3 3
OC4 1 1 3       3 3 3 2