Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamcılıkta Pazarlama Araştırması | AD 319 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Reklamcılık |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin 1.Pazarlama araştırması kavram ve metodlarını reklamcılık disiplini için incelemesi ve reklamcılıktaki uygulama alanlarını öğrenmesi ve bu metodları kullanması 2.Pazarlama araştırmasının reklamdaki uygulamalarını, stratejilerini, ve amaçlarını inceleyerek pazarlama araştırmasının belli alanlarında derinlemesine anlayış ve yetenek geliştirmesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Kitaplar, makaleler, tartışma konuları, sınıf içi egzersizler. Nicel ve nitel yöntemler, veriye bilgiye çevirebilme, çeşitli araştırma problemleri ve bunlara bağlı olarak araştırma yöntemleri, tüketici araştırmaları, araştırmaların reklamdaki uygulamaları. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Görsel destekli sunumlar. - Sınıf içi tartışmalar ve soru & cevap oturumları. - Ara sınav - Final sınavı - Final projesi - Öğrenciler her haftanın işlenecek konular için belirlenmiş metinleri önceden okuyarak derse gelmelidir. - Dersin son bir saati önceki haftanın dersiyle ilgili eleştirel sorgulamalara yer verecek şekilde tasarlanmıştır ve öğrenciler bu tartışmalara ve soru cevaplara hazırlıklı olmalıdır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilgi nedir? Araştırma nedir? | Bölüm 1 (A Framework for Design) ve Bölüm 7 (The Use of Theory) Creswell, John (2003) ?Research Design?, 2nd Edition, Sage Publications. |
2 | Nitel ve Nicel Yöntemler: Giriş | Haire, Mason (1950) ?Projective Techniques in Marketing Research,? Journal of Marketing, 14(5), 649-656 |
3 | Nitel Yöntemler: Pazarlama Araştırması için Etnografi | Kjeldgaard, D., Csaba, F. and G. Ger (2006), Grasping the Global: multi-sited Ethnographic Market Studies, in Handbook of Qualitative Research in Marketing, ed. R. Belk, 521-533. |
4 | Nitel Yöntemler: Derinlemesine Mülakat | Cotte, J. and G. Kistruck (2006), Discerning marketers? meanings: depth interviews with sales executives, in Handbook of Qualitative Research in Marekting, ed. R. Belk, 465-475. Hogg, M. and Garrow, J. (2003), ?Gender, Identity, and the Consumption of Advertising,? Qualitative Market Research, 6 (3), 160-174. |
5 | Nitel Yöntemler: Odak Gruplar | Bölüm 1 (Overview of Focus Groups) Krueger, Richard A. and Mary A. Casey (2009), from Focus Groups, 4th Edition, Sage Publications. |
6 | Nitel Yöntemler: Netnografi ve Dijital Etnografi | Bölüm 3 (Researching Online: Methods) ve Bölüm 4 (The Method of Netnography) from ?Netnography? by Robert Kozinets, Sage Publications, 2010. Catterall, M. and P. Maclaran (2006), ?Focus Groups in Marketing Research,? in Handbook of Qualitative Research in Marketing, ed. R. Belk, 255-267 |
7 | Ara Sınav | Öğrencilerin önceki haftalardaki kaynakları ve ders slaytlarını okumuş olması ve bilmesi beklenmektir. |
8 | Nicel Yöntemler: Reklamcılık/Pazarlama Problemini Araştırma Sorusuna Dönüştürme | Spector, Laraine (2005) ?Grasping the Strange and Irrational Ways Consumers Behave,? Virtual Strategist, 7 (Spring), 1-7. |
9 | Nicel Yöntemler: Ölçme ve Ölçekler | Bölüm 12 Malhorta, Naresh ve David Birks (2006), Marketing Research: An Applied Approach, 3rd European Edition, Pearson. |
10 | Nicel Yöntemler: Anket Tasarlama | Wiley et al. (2007), An Experimental Study of Female Tweeners? Evaluative Beliefs Regarding Ads, Attitude Toward the Ad, and Purchase Intent for Fashion Apparel,? Young Consumers, 8 (2), 119-127. |
11 | Nicel Yöntemler: Anket Sonuçlarını Değerlendirme | Bölüm 17 Malhorta, Naresh ve David Birks (2006), Marketing Research: An Applied Approach, 3rd European Edition, Pearson. |
12 | Basit İstatistiki Testler | |
13 | İçerik Analizi | Baker, Michael J. and Gilbert A. Churchill, Jr. (1977), ?The Impact of Physically Attractive Models on Advertising Evaluations,? Journal of Marketing Research, 14 (November), 538?55. |
14 | Genel Tekrar | Derste işlenmiş tüm kaynaklardan ve dersin ana argümanlarından bu esnada öğrencilerin haberdar olması beklenmektedir. |
Creswell, John C. (2003), Research Design: Qualitative, Quantitative and Mixed Methods Approaches, 2nd Edition, Sage Publications. Kozinets, Robert V. (2010), Netnography: Doing Ethnographic Research Online, Sage Publications. Malhorta, Naresh and David Birks (2006), Marketing Research: An Applied Approach, 3rd European Edition, Pearson. Cotte, J. and G. Kistruck (2006), Discerning marketers? meanings: depth interviews with sales executives, in Handbook of Qualitative Research in Marekting, ed. R. Belk, 465-475. Kjeldgaard, D., Csaba, F. and G. Ger (2006), Grasping the Global: multi-sited Ethnographic Market Studies, in Handbook of Qualitative Research in Marketing, ed. R. Belk, 521-533. Haire, Mason (1950), Projective Techniques in Marketing Research,? Journal of Marketing, 14(5), 649-656. |
Makale listesi, makaleler, ve ders notları Blackboard platformu üzerinden öğrencilerle paylaşılacaktır. |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Proje | 1 | 20 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) | 14 | 10 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 |
Total: | 17 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 40 | 40 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 16 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | |||||
OC2 | ||||||||||
OC3 | ||||||||||
OC4 |