DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Reklamcılık Atölyesi AD 421 Güz 03+00+00 Seçmeli 3 6
Akademik Birim: Reklamcılık
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Perrin ÖGÜN EMRE
Dersin Amacı: Bu dersi alan öğrencilerin

Bir marka için tam kapsamlı yaratıcı bir reklam kampanyası yapmanın bütün aşamalarını öğrenmeleri
Televizyon için reklam filmi, radio spotu, ilan, outdoor ve dijital uygulamaların nasıl üretildiğini haftalık ödevlerle interaktif bir şekilde deneyimlemesi

beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri son dönemde almak zorunda oldukları Mezuniyet Projesi dersine hazırlar. Bütün mecralarda iletişim yapacak büyük bir reklam kampanyasının nasıl bir süreçten geçmesi gerektiği ve nasıl üretileceği teorik olarak detaylı bir şekilde bu derste anlatılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Seçilmiş bir marka için pazarlama araştırması bilgileriyle çelişmeyen yaratıcı bir brif yazabilme yeteneği kazanmak.
  • 2- Yaratıcı brife uygun yaratıcı fikir bulabilme çalışmaları yapabilmek.
  • 3- Yaratıcı fikirleri her mecraya uygulama becerilerini geliştirmek ve değişik mecralarda tutarlı ve bütünleşik iletişim kampanyası yapmanın yollarını öğrenmek.
  • 4- Kampanyayı yaratıcı bir şekilde sunmak için strateji geliştirmek ve tam kapsamlı yaratıcı kampanyanın sunumu için gereken sunum tekniklerini tecrübe etmek.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri - Görsel destekli sunumlar.- Sınıf içi tartışmalar - Ara sınav-Ödevler- Final projesi


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş: Başarılı bir yaratıcı reklam kampanyasının aşamaları nelerdir?
2 Brif nasıl yazılır?
3 Büyük fikir nasıl bulunur? Hangisinin en büyük fikir olduğu nasıl anlaşılır?
4 Büyük fikri en iyi anlatan reklam filmi nasıl yazılır?
5 Televizyon filmiyle tutarlı radyo fikri nasıl bulunur?
6 Büyük fikir basılı işlere nasıl uyarlanır?
7 Ara Sınav
8 Outdoor, ambient, gerilla uygulaması gibi tamamlayıcı mecralara nasıl çözümler üretilir?
9 Dijital platformlarda büyük fikre paralel uygulamalar bulmak için nasıl düşünmek gerekir?
10 Kampanyayı üretmek için nasıl hazırlıklar yapılır? Üretim öncesi toplantılarda neler yapılır?
11 Üretim için gereken malzemeler nasıl üretilir?
12 Kampanya malzemeleri üretirken çalıştığımız üçüncü şahıslar nasıl yönetilir?
13 Kampanya sunumu için gereken sunum teknikleri nelerdir?
14 Final sınavı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Sullivan, L. (2012). Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads. John Wiley & Sons.


DİĞER KAYNAKLAR

www.adsoftheworld.com
www.elmaaltshift.com
www.scaryideas.com
www.reklampark.com
www.archive.com
www.bestadsontv.com
www.abduzeedo.com www.grafikaddict.wordpress.com


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev 12 20
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 50
Total: 14 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev12448
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12424
Final Sınavı13636
Toplam İş Yükü (saat):150


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3     1   1 3 3    
OC2       2            
OC3 3 3 3 2       3    
OC4       3