Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Reklamcılık Atölyesi | AD 421 | Bahar | 03+00+00 | Zorunlu | 3 | 6 |
Akademik Birim: | Reklamcılık |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | İngilizce |
Dersin Düzeyi: | Lisans |
Dersin Koordinatörü: | Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: | Bu dersi alan öğrencilerin Bir marka için tam kapsamlı yaratıcı bir reklam kampanyası yapmanın bütün aşamalarını öğrenmeleri Televizyon için reklam filmi, radio spotu, ilan, outdoor ve dijital uygulamaların nasıl üretildiğini haftalık ödevlerle interaktif bir şekilde deneyimlemesi beklenmektedir. |
Dersin İçeriği: | Bu ders öğrencileri son dönemde almak zorunda oldukları Mezuniyet Projesi dersine hazırlar. Bütün mecralarda iletişim yapacak büyük bir reklam kampanyasının nasıl bir süreçten geçmesi gerektiği ve nasıl üretileceği teorik olarak detaylı bir şekilde bu derste anlatılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | - Görsel destekli sunumlar.- Sınıf içi tartışmalar - Ara sınav-Ödevler- Final projesi |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Derse Giriş: Başarılı bir yaratıcı reklam kampanyasının aşamaları nelerdir? | |
2 | Brif nasıl yazılır? | |
3 | Büyük fikir nasıl bulunur? Hangisinin en büyük fikir olduğu nasıl anlaşılır? | |
4 | Büyük fikri en iyi anlatan reklam filmi nasıl yazılır? | |
5 | Televizyon filmiyle tutarlı radyo fikri nasıl bulunur? | |
6 | Büyük fikir basılı işlere nasıl uyarlanır? | |
7 | Ara Sınav | |
8 | Outdoor, ambient, gerilla uygulaması gibi tamamlayıcı mecralara nasıl çözümler üretilir? | |
9 | Dijital platformlarda büyük fikre paralel uygulamalar bulmak için nasıl düşünmek gerekir? | |
10 | Kampanyayı üretmek için nasıl hazırlıklar yapılır? Üretim öncesi toplantılarda neler yapılır? | |
11 | Üretim için gereken malzemeler nasıl üretilir? | |
12 | Kampanya malzemeleri üretirken çalıştığımız üçüncü şahıslar nasıl yönetilir? | |
13 | Kampanya sunumu için gereken sunum teknikleri nelerdir? | |
14 | Final sınavı |
Sullivan, L. (2012). Hey, Whipple, Squeeze This: The Classic Guide to Creating Great Ads. John Wiley & Sons. |
www.adsoftheworld.com www.elmaaltshift.com www.scaryideas.com www.reklampark.com www.archive.com www.bestadsontv.com www.abduzeedo.com www.grafikaddict.wordpress.com |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ödev | 12 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 50 |
Total: | 14 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 12 | 4 | 48 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 24 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 |
OC1 | 1 | 1 | 3 | 3 | ||||||
OC2 | 2 | |||||||||
OC3 | 3 | 3 | 2 | 3 | ||||||
OC4 | 3 |