DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Dijital Medyanın Temelleri NS 503 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Yeni Medya M.A.
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Çiğdem Bozdağ
Dersin Amacı: Öğrencilerden
Yeni Medya kavramının tanımını, temel özelliklerini ve çeşitli etkilerini teorik ve pratik olarak kavraması Yeni Medya'nın küresel ve yerel örneklerini idrak etmesi ve bir yeni medya servis protopini incelemesi ve üretmesi beklenmektedir.
Dersin İçeriği: Bu ders öğrencileri Yeni Medya ve ilişkin kavramlarla tanıştırmayı amaçlamaktadır. Öğrenciler dönem boyunca yeni medyanın tanımı, temel özellikleri ile toplumsal, ekonomik, kültürel, siyasi ve hukuki etkilerine ilişkin temel bilgi sahibi olacaklardır. Ayrıca siber mekana ilişkin temel bilgi edinecekler ve bu ortamdaki kültür, kimlikler, araçlar ve cihazlar konusunda bilgilendirileceklerdir. Derste anlatılan teorik bilgi, Yeni Medya sektöründen çeşitli filmler, örnek vakalar ve sektör uzmanlarının sunumlarıyla desteklenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Geleneksel medya ile Yeni Medya ayrımının yapılabilmek
  • 2- Yeni Medya’nın temel özelliklerini idrak etmek
  • 3- Yeni Medya’nın sosyal, politik, ekonomik ve kültürel etkilerini öğrenmek
  • 4- Yeni Medya ile değişen biçim ve içerikleri kavramak
  • 5- Örnek bir Yeni Medya servisi geliştirmek
  • 6- Siber cihazlar ve araçlarla tanışmak
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Sunumları ve etkileşimli öğrenci oturumlarıÖdevler: Öğrencilerden 2 haftada bir verilecek ödevleri yapmaları talep edilecektir. Dönem Projesi: Öğrencilerden Yeni Medya?nın temel özellikleri olan etkileşim, dijitallik ve zaman-mekan sınırsızlığını maksimize edecek bir blog yaratmaları istenecektir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş ve Ders Planı
2 Yeni Medyanın tanımı Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
3 Yeni Medya Kavramı ve Temel Özellikleri Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
4 Küreselleşme ve Yeni Medya Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
5 Yeni Medya’nın etkileri Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
6 Sektörel uzman konuşmacı Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
7 Siber Kültür ve Siber Kimlikler Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
8 Blog Çalışması Blog hazırlığının yapılması
9 Siber Cihazlar ve Araçlar Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
10 Remediation ve Yeni Biçimler Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
11 Paylaşım Kültürü ve Fikri Mülkiyet Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
12 Vaka çalışmaları Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
13 Yeni Medya’nın Geleceği Önerilen web sitelerini / blogları takip etmek, ders materyallerini okumak
14 Final Sunumları Sunum hazırlığı ve geçmiş konuların tekrarı


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

* Flew T., New Media An Introduction, Oxford Press, 2008.
* Lister, Dovey,Giddings,Grant, Kelly, New Media A Critical Introduction, Routledge, 2009.
* Bolter, J.D., Grusin R., ReMediation:Understanding New Media, MIT Press,1999
* Jenkins H., Convergence Culture: Where Old and New Media Collide‎, NYU Press, 2006.
* Lessig L., Free Culture, The Penguin Press, 2004.
* Turkle S. Alone Together:Basic Books, 2011.


DİĞER KAYNAKLAR

1. Ders videoları
2. Ders notları
3. İlişkin web siteleri


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 1 40
Ödev 5 10
Final Sınavı 1 40
Total: 21 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje14040
Ödev5945
Final Sınavı16161
Toplam İş Yükü (saat):188


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 3 2 3   3 3        
OC2 3 1 3   3 1        
OC3 3 3 3 1 3          
OC4 3 3 2   3 3        
OC5   3 1   1          
OC6   3 1   1   1      
OC7                    
OC8                    
OC9