DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Halkla İlişkiler Kampanyalarına Eleştirel Yaklaşımlar |
CPR 513 |
Güz |
03+00+00 |
Seçmeli |
3 |
7.5 |
Akademik Birim: |
Kurumsal İletişim ve Halkla İlişkiler Yönetimi YL Programı |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
İrem İNCEOĞLU |
Dersin Amacı: |
Halkla ilişkiler disiplinin fonksiyonlarını anlatırken, uygulama örnekleri ile kuram ve uygulamayı sentezlemek ve objektif bir gözle eleştirel bakabilmeyi öğretmek. |
Dersin İçeriği: |
Halkla İlişkilerin süreçleri ve diğer disiplinler olan ilişkilerini, halkla ilişkiler uygulamaları çerçevesinde değerlendirmek ve analiz etmek. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Halkla ilişkiler ve ilgili kavramların anlamlarını ayırt eder
- 2- Halkla ilişkilerle bağlantılı olarak çeşitlilikle kuramları tartışır
- 3- Farklı halkla ilişkiler durumları için uygun araştırma yöntemini seçer ve uygular.
- 4- Halkla ilişkiler uygulamalarını eleştirel bakış açısıyla değerlendirmeyi öğrenir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Görsel İşitsel Yöntem |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş ve yıllık ders programı |
Syllabus |
2 |
Halkla İlişkiler Planlaması Halkla İlişkilerde Problem Tanımlama ve Durum Analizi |
Okuma |
3 |
Halkla İlişkilerde Etkinlik Stratejileri Mesaj ve Medya Stratejiler |
Okuma |
4 |
Halkla İlişkilerde Hedefler |
Okuma |
5 |
Halkla İlişkilerde Uygulama Planları Halkla İlişkilerde Ölçümleme Değerlendirme |
Okuma |
6 |
Etkinlik Yönetiminde Stratejik Planlama Etkinlik Yönetiminin Püf Noktaları |
Okuma |
7 |
Halkla İlişkiler Değerlendirme Modelleri |
Okuma |
8 |
Vize sınavı |
Okuma |
9 |
Halkla İlişkiler çalışmalarının bütçelenmesi |
Okuma |
10 |
İletişim stratejilerinde mesajın yeri ve önemi/ Proje sunumları |
Sunumlara Hazırlık |
11 |
Mesajın iletilmesinde kullanılacak iletişim yöntem ve araçları/ Proje sunumları |
Sunumlara Hazırlık |
12 |
Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları |
Sunumlara Hazırlık |
13 |
Uygulama Planı aşamaları/ Proje sunumları |
Sunumlara Hazırlık |
14 |
Final Sınavı |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Steven Howard, Corporate Image Management A Marketing Discipline fort the 21th Century i USA, Butterworth & Heinemann, 1998 |
DİĞER KAYNAKLAR
Ceyda Aydede, Halkla İlişkiler Kampanyaları, Mediacat |
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
14 |
10 |
Proje |
1 |
20 |
Ödev |
2 |
10 |
Sunum/Jüri |
1 |
- |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
20 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
20 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Sunum/Jüriye Hazırlık | 1 | 2 | 2 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 9 | 4 | 36 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 48 | 48 |
Toplam İş Yükü (saat): | 188 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
OC1 |
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek