DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Performans Yönetimi FTV 522 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 7.5
Akademik Birim: Sinema ve Televizyon
Öğrenim Türü: Örgün Eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Yüksek Lisans
Dersin Koordinatörü: Defne TÜZÜN
Dersin Amacı: 1) Oyunculuk sürecine dair bir kavrayış geliştirmek
2) Oyunculuğun sinemasal hikâye anlatımına nasıl katkıda bulunduğuna dair bir bakış sunmak
3) Film yapım sürecinde öğrencilerin oyuncularla işbirliği yapabilmesine yardımcı olmak
Dersin İçeriği: Bu ders, yönetmen/oyuncu ve kamera ve performans arasındaki ilişkiyi vurgulayan sahne analizleri ve uygulamalarını içermektedir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Sinema oyunculuğuna dair pratik bilgi ve deneyim kazanır.
  • 2- Aktörlerle etkili iletişim kurmayı öğrenir.
  • 3- Farklı film türlerini göz önüne alarak, oyuncuları nasıl yöneteceğini öğrenir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders Anlatımlı ve Uygulamalı


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse Giriş Yok
2 İyi Kamera Önü Oyunculuğu Nedir? Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
3 İçsel&Dışsal Teknikler ve Yaklaşımlar Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
4 Oyunculuk Performans'a Karşı Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
5 Oyuncu ve Yönetmenler Birbirlerinden Ne Talep Ederler? Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
6 Oyunculuk ve Devamlılık Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
7 Oyuncuları Belirleme ve Oyuncu Seçmeleri Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
8 Provalara Yön Vermek Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
9 Karşılıklı Güven Üzerine Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
10 Setten Önceki Son Kararlar Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
11 Sette Oyuncu Yönetimi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
12 Kurgu ve Performans Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
13 Oyuncuyla Birlikte Kurgu Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi
14 Final Projelerinin Değerlendirilmesi Haftalık okuma parçasının okunması ve konuya ilişkin verilen filmin izlenmesi


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Audition, Michael Shurtleff.
The Film Director’s Intuition, Judith Weston. Michael Weise Productions.
An Actor Prepares, Building a Character, and Creating a Role, Constantin Stanislavski.
Acting: The Basics, Bella Merlin.
Actors on Acting, Toby Cole and Helen Krich Chinoy, eds. Directing the Film: Film Directors on Their Art, Eric Sherman.
A Dream of Passion, Lee Strasberg.
Improvisation for the Theater, Viola Spolin.
Making Movies, Sidney Lumet.
On Acting, Sanford Meisner and Dennis Longwell On Directing, Harold Clurman. On Film-making, Alexander Mackendrick.
On the Technique of Acting, Michael Chekhov.
Playing to the Camera, Bert Cardullo and others, eds. Respect for Acting, Uta Hagen.
The Technique of Acting, Stella Adler.


DİĞER KAYNAKLAR

Yok


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Proje 2 20
Ödev 1 10
Sunum/Jüri 2 20
Final Sınavı 1 40
Total: 20 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje22040
Ödev11010
Sunum/Jüriye Hazırlık22040
Final Sınavı155.555.5
Toplam İş Yükü (saat):187.5


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10
OC1 2   1 3           3
OC2 1     3     2     2
OC3 1     3     3     2