Akademik Birim: |
Tasarım Yüksek Lisans Programı |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Yüksek Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Serkan BAYRAKTAROĞLU |
Dersin Amacı: |
Tasarımcılar hem gerçek hemd e sanal anlamda ürünlerin, sembollerin, altyapının ve çevremizin yaratılmasına etki ederler. Bu bağlamda tasarımcılar, topmulumun karşı karşıya olduğu zorlukları ve engelleri de göz önünde bulundurarak, pragmatik, yaratıcı ve inovastif çözümler bulmak zorundadır. Ders bu günün toplumunun karşı karşıya olduğu zorluklara ve bu zoırlukların tasarım eylemi ile olan ilişkisine odakların. Dersin amacı tasarımın toplumsal meselelerdeki rolü ve sorumlulukları ile ilgili bir temel kazandırmaktır. |
Dersin İçeriği: |
Derste, sunumlar, seminerler, tartışmalar olacaktır. Aynı zamanda bu konularda akademik yayınlar okunacaktır |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Tasarım eyleminin toplumsal karşılıkları hakkında bir algı sahibi olmak
- 2- Güncel toplumsal teori ve hareketler çerçevesinde tasarımı tartışabilmek
- 3- Alternatif tasarım yaklaşımları ile ilgili genel bir bilgi birikimine sahip olmak
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Derste, sunumlar, seminerler, tartışmalar olacaktır. Aynı zamanda bu konularda akademik yayınlar okunacaktır. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Şeylerin Anlamı |
|
2 |
Maddi kültür meseleleri |
|
3 |
Maddi kültür meseleleri |
|
4 |
Korku kültürü ve tasarım |
|
5 |
Korku kültürü ve tasarım |
|
6 |
Kamusal alan, teoriler ve politikalar |
|
7 |
Kamusal alan, teoriler ve politikalar |
|
8 |
Akışkan modernitede tasarım |
|
9 |
Geçiş kasabaları ve petrol sonrası senaryolar |
|
10 |
Hızlı hayatta yavaş tasarım |
|
11 |
Nötürleşme mi? Herkes için taasarım |
|
12 |
Kapsayıcı tasarım |
|
13 |
Akış için tasarım: Optimal deneyimin psikolojisi |
|
14 |
Akış için tasarım: Optimal deneyimin psikolojisi |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.