DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Stratejik Pazarlama BA 315 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim: işletme
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Nimet URAY
Dersin Amacı: Bu dersin amacı pazarlama kavramı ve yöntemlerinin stratejik pazarlama perspektifiyle başarılı bir biçimde uygulanabilmesi için gerekli olan teorik altyapının örnek olaylar yardımıyla öğrencilere aktarımıdır.
Dersin İçeriği: Stratejik pazarlama dersi pazarlama alanında çalışmak isteyen öğrencilerin yanı sıra finans, operasyon gibi diğer alanlarda kariyer yapmak isteyen öğrencilere güçlü bir işletmenin pazarda nasıl başarı yakalayabileceğine dair değerli bilgiler sunar.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Stratejik pazarlama ile ilgili kavram ve ilişkilerin ve, uygulamasının edinimi.
  • 2- Kavramları ve teorileri kullanarak durumları analiz edebilme ve stratejik bir yaklaşımla karar verebilme edinimi
  • 3- Güçlü bir pazarlama planının nasıl oluşturulduğunun edinimi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Yüz yüze


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Stratejik Pazarlama Kavramları Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
2 pazar analizi Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
3 rekabet analizi Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
4 tüketici analizi Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
5 sunum 1
6 yeni ürün geliştirme Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
7 arasınav
8 ürün Stratejileri Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
9 fiyat Stratejileri Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
10 dağıtım Stratejileri Kotler & Keller`dan ilgili bölüm
11 iletişim Stratejileri kotler & Keller`dan ilgili bölüm
12 Grup Analizleri, Sunumları
13 Grup Analizleri, Sunumları
14 Grup Analizleri, Sunumları


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Kotler & Keller, Marketing Management, Pearson.


DİĞER KAYNAKLAR

İşletme Alanındaki günlük ve-veya haftalık yayınlar (ör. Business Week, The Wall Street Journal, Fortune, The Economist).


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Sunum/Jüri 4 30
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 30
Final Sınavı 1 40
Total: 6 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati31442
Sunum/Jüriye Hazırlık4728
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar12525
Final Sınavı13030
Toplam İş Yükü (saat):125


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3