Akademik Birim: |
|
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
Türkçe |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Özlem Hemiş |
Dersin Amacı: |
Bu dersin amacı eğitimde drama alanında yeterli altyapıya sahip olan öğrencilerin bağımsız proje üretebilecek ve uygulayabilecek düzeye erişmesini sağlamaktır.
|
Dersin İçeriği: |
Dersin içeriği konuyla ilgili teori ve pratiğin yaparak öğrenme yoluyla iç içe geçmesine dayanır. Öğrenciler bir yandan dönem sonunda gerçekleştirecekleri proje uygulamasının ön hazırlığını yaparlar, diğer yandan ise dönem boyunca çeşitli teorik ve pratik çalışmalarla projelerinde yararlı olacak bilgilere ulaşırlar. Öğrenciler proje grupları içerisinde çalışır ve her grup diğerleriyle süreç içindeki deneyimlerini paylaştıkları çeşitli doğaçlama, role play ve benzeri uygulamalara katılır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Eğitimde drama alanıyla tanışma ve bu alana ait pedagojik altyapı.
- 2- Eğitimde drama alanındaki altyapının geliştirilmesi
- 3- Drama yoluyla eğitimde yararlanılabilecek araç ve yöntemlere ilişkin kapsamlı bilgi
- 4- Bağımsız eğitimde drama projesi geliştirip uygulayabilme yetkinliği
- 5- Kendi deneyimleri ile öğrenerek araç ve yöntemlerin işleyişi üzerinde yetkinlik
- 6- Proje hazırlık ve uygulama aşamasında ortaya çıkabilecek sorunlar ve çözümleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olma
- 7- Bir eğitimde drama projesi geliştirebilecek kapsamlı teorik ve uygulamalı bilgi
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Her ders öğrencilerin aktif katılımını gerektirmektedir. Uygulamaları deneyimlerin tartışıldığı oturumlar izler. Her uygulama ile ilgili teorik arka plana referans verilir. Grup çalışması ve bireysel çalışmalar yer almaktadır. Öğrencilerin bağımsız çalışma yetileri geliştirilir. |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Derse genel giriş. Dersin amaç, yapı ve literatürünün tanıtılması, haftalık program |
Ders planının incelenmesi |
1 |
Derse genel giriş. Dersin amaç, yapı ve literatürünün tanıtılması, haftalık program |
Ders planının incelenmesi |
2 |
Tanışma oyunları, kooperasyon ve ekip kurma |
Okumalar |
2 |
Proje konu ve gruplarının belirlenmesi |
Okumalar |
3 |
Zihin ve beden için ısınma egzersizleri, drama çalışmalarına hazırlama |
Okumalar |
3 |
Projelerin detaylandırılması I |
|
4 |
İletişim ve algı |
Okumalar |
4 |
Projelerin detaylandırılması II |
|
5 |
Proje grubuyla tanışma, grup oluşturulması (role play ve doğaçlamalar) |
Okumalar |
5 |
Grup liderliği |
Okumalar |
6 |
Ekip çalışması |
Okumalar |
6 |
Farklı gruplarla çalışma I |
Okumalar |
7 |
Diyalog (pozitif/negative) |
Okumalar |
7 |
Farklı gruplarla çalışma II |
Okumalar |
8 |
Proje ön çalışma |
Proje ön çalışma ödevi |
8 |
Proje uygulama ön hazırlık (kaynak, grup, mekan, vs. sağlanması) |
Proje ön hazırlık |
9 |
Farklı yaş gruplarıyla drama çalışmaları |
Okumalar |
9 |
Grup liderliği (doğaçlama, role play) |
Okumalar |
10 |
Grup dinamiği |
Okumalar |
10 |
Grup dinamiği (doğaçlama, role play) |
Okumalar |
11 |
Promlem çözümü |
Okumalar |
11 |
Problem çözümü (doğaçlama, role play) |
Proje ön hazırlık |
12 |
Ekip çalışması |
Proje ön hazırlık |
12 |
Farkındalık, Empati |
Okumalar |
13 |
Okullarda drama |
Okumalar |
13 |
Proje uygulama |
Proje ön hazırlık |
14 |
Proje ön hazırlık |
Proje hazırlık ödevi |
14 |
Proje rapor ve arşivleme, geri bildirim |
Proje uygulama |
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
McCaslin, Nellie: Creative Drama In The Classroom And Beyond. Allyn and Bacon, 2006.
Neelands, Jonothan: Structuring Drama Work : a handbook of available forms in theatre and drama. Cambridge University Press, 2000.
Rohd, Michael: Theatre for community, conflict & dialogue : the Hope is Vital training manual., NH : Heinemann, Portsmouth, 1998.
Spolin, Viola: Theater games for rehearsal : a director`s handbook. Northwestern University Press, 1985.
Zipes, Jack: Speaking out : storytelling and creative drama for children. Routledge, New York, 2004.
Boal, Augusto: Ezilenlerin tiyatrosu, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, 2011.
|