DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Eğitimde Drama - Pedagojik Arka Plan TH 317 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 5
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Özlem Hemiş
Dersin Amacı: Bu dersin amacı eğitimde drama alanında yeterli altyapıya sahip olan öğrencilerin bağımsız proje üretebilecek ve uygulayabilecek düzeye erişmesini sağlamaktır.

Dersin İçeriği: Dersin içeriği konuyla ilgili teori ve pratiğin yaparak öğrenme yoluyla iç içe geçmesine dayanır. Öğrenciler bir yandan dönem sonunda gerçekleştirecekleri proje uygulamasının ön hazırlığını yaparlar, diğer yandan ise dönem boyunca çeşitli teorik ve pratik çalışmalarla projelerinde yararlı olacak bilgilere ulaşırlar. Öğrenciler proje grupları içerisinde çalışır ve her grup diğerleriyle süreç içindeki deneyimlerini paylaştıkları çeşitli doğaçlama, role play ve benzeri uygulamalara katılır.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Eğitimde drama alanıyla tanışma ve bu alana ait pedagojik altyapı.
  • 2- Eğitimde drama alanındaki altyapının geliştirilmesi
  • 3- Drama yoluyla eğitimde yararlanılabilecek araç ve yöntemlere ilişkin kapsamlı bilgi
  • 4- Bağımsız eğitimde drama projesi geliştirip uygulayabilme yetkinliği
  • 5- Kendi deneyimleri ile öğrenerek araç ve yöntemlerin işleyişi üzerinde yetkinlik
  • 6- Proje hazırlık ve uygulama aşamasında ortaya çıkabilecek sorunlar ve çözümleri konusunda bilgi ve deneyim sahibi olma
  • 7- Bir eğitimde drama projesi geliştirebilecek kapsamlı teorik ve uygulamalı bilgi
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Her ders öğrencilerin aktif katılımını gerektirmektedir. Uygulamaları deneyimlerin tartışıldığı oturumlar izler. Her uygulama ile ilgili teorik arka plana referans verilir. Grup çalışması ve bireysel çalışmalar yer almaktadır. Öğrencilerin bağımsız çalışma yetileri geliştirilir.


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Derse genel giriş. Dersin amaç, yapı ve literatürünün tanıtılması, haftalık program Ders planının incelenmesi
1 Derse genel giriş. Dersin amaç, yapı ve literatürünün tanıtılması, haftalık program Ders planının incelenmesi
2 Tanışma oyunları, kooperasyon ve ekip kurma Okumalar
2 Proje konu ve gruplarının belirlenmesi Okumalar
3 Zihin ve beden için ısınma egzersizleri, drama çalışmalarına hazırlama Okumalar
3 Projelerin detaylandırılması I
4 İletişim ve algı Okumalar
4 Projelerin detaylandırılması II
5 Proje grubuyla tanışma, grup oluşturulması (role play ve doğaçlamalar) Okumalar
5 Grup liderliği Okumalar
6 Ekip çalışması Okumalar
6 Farklı gruplarla çalışma I Okumalar
7 Diyalog (pozitif/negative) Okumalar
7 Farklı gruplarla çalışma II Okumalar
8 Proje ön çalışma Proje ön çalışma ödevi
8 Proje uygulama ön hazırlık (kaynak, grup, mekan, vs. sağlanması) Proje ön hazırlık
9 Farklı yaş gruplarıyla drama çalışmaları Okumalar
9 Grup liderliği (doğaçlama, role play) Okumalar
10 Grup dinamiği Okumalar
10 Grup dinamiği (doğaçlama, role play) Okumalar
11 Promlem çözümü Okumalar
11 Problem çözümü (doğaçlama, role play) Proje ön hazırlık
12 Ekip çalışması Proje ön hazırlık
12 Farkındalık, Empati Okumalar
13 Okullarda drama Okumalar
13 Proje uygulama Proje ön hazırlık
14 Proje ön hazırlık Proje hazırlık ödevi
14 Proje rapor ve arşivleme, geri bildirim Proje uygulama


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR



DİĞER KAYNAKLAR

McCaslin, Nellie: Creative Drama In The Classroom And Beyond. Allyn and Bacon, 2006.
Neelands, Jonothan: Structuring Drama Work : a handbook of available forms in theatre and drama. Cambridge University Press, 2000.
Rohd, Michael: Theatre for community, conflict & dialogue : the Hope is Vital training manual., NH : Heinemann, Portsmouth, 1998.
Spolin, Viola: Theater games for rehearsal : a director`s handbook. Northwestern University Press, 1985.
Zipes, Jack: Speaking out : storytelling and creative drama for children. Routledge, New York, 2004.
Boal, Augusto: Ezilenlerin tiyatrosu, Boğaziçi Üniversitesi, İstanbul, 2011.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım 14 10
Uygulama 2 10
Proje 1 10
Ödev 1 15
Sunum/Jüri 2 10
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) 2 10
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 25
Final Sınavı 1 40
Total: 24 130


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Proje144
Ödev3618
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler11333
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar188
Final Sınavı11212
Toplam İş Yükü (saat):117


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

#
OC1
OC2
OC3
OC4
OC5
OC6
OC7