Program Hakkında Genel Bilgiler

Program Tanımı

Çekirdek program, tüm lisans öğrencilerinin hem lisans eğitimleri boyunca hem de sonraki yaşamlarında ihtiyaç duyacakları akademik altyapı ve entelektüel birikimleri için zemin hazırlamak üzere tüm lisans müfredatlarının ilk yılını kapsar. Çekirdek programda yer alan dersler hiçbir disiplinin sınırları içerisinde tanımlanamayacak, herhangi bir mesleğe yönelik olmayan, sadece özgür düşünen, entelektüel ama bir o kadar da sevgi, saygı ve empatiyle dünya ve çevresiyle ilişki kurabilen bireyler yetiştirmeye yönelik olarak tasarlanmıştır.

Program Yeterlilikleri

  • 1- Dünyayı ve güncel toplumsal meseleleri anlamak ve evrensel değerler, etik ve sosyal adalet konularında yüksek farkındalık sergilemek
    Dünyayı ve güncel toplumsal meseleleri anlamak ve evrensel değerler, etik ve sosyal adalet konularında yüksek farkındalık sergilemek
    Öğrenciler farklı disiplinlerdeki bilgilerden yararlanarak dünyaya ve içinde yaşadıkları topluma dair kavrayışlarını geliştirebilecek ve hem kendilerine hem de toplumdaki diğer bireylere karşı daha bilinçli bir muhakeme duygusuna sahip olabilecekler.
    Öğrenciler özgürlük, eşitlik, barış, adalet ve demokrasi gibi temel evrensel değerler ve etik meselelere yönelik yüksek bir farkındalık sergileyebilecekler; etnik köken, dil, uyruk, ırk, din, toplumsal cinsiyet, cinsellik ve sosyo-ekonomik sınıfa dayalı farklılıkları görebilecek ve bu farklılıkların insan hakları ve sosyal adalet üzerindeki etkilerine dair temel bir anlayış elde edecekler.
  • 2- Entellektüel sorgulama ve eleştirel düşünme süreçlerini anlamak ve uygulama becerisi geliştirmek
    Öğrenciler karşılaştıkları farklı bilgi, tartışma, söylem ve kuramlara, ve bunların ortaya çıktığı bağlamlara yönelik olarak eleştirel düşünme, analitik ve çok-boyutlu düşünme becerilerini geliştirecekler.
    Öğrenciler soru sorabilecek, fikirlerini ifade edebilecek, ihtiyaç duydukları bilginin kapsamını belirleyip farklı kaynaklardan yararlanarak bu bilgiye erişebilecek, bilgiyi ve kaynaklarını eleştirel bir biçimde değerlendirebilecekler.
    Öğrenciler uygun kavramları ve yöntemleri seçip kullanarak farklı alanlardan problemlere yönelik yaratıcı ve etkili çözümler geliştirebilecek ve farklı bilgi alanları ve disiplinlerdeki soru ve sorunlara yönelik analizlerinden yola çıkarak anlamlı sonuç ve çıkarımlara ulaşabilecekler.
    Öğrenciler, farklı yaklaşımları, yöntem, araç ve çıktıları etik bir çerçeveden değerlendirme ve bilgiye etik ve yasal süreçlerle ulaşıp kullanma bilincine sahip olacaklar.
  • 3- Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkili bir biçimde kullanabilmek
    Öğrenciler sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini geliştirip farklı ortamlarda ve farklı dinleyici/izleyici gruplarına çalışmalarını sunabilecekler.
    Öğrenciler doğa bilimleri, sosyal bilimler, sanat ve beşeri bilimlerdeki çeşitli alanlarda araştırma yapmak ve bilgi üretebilmek için gerekli metinsel, matematiksel, sanatsal, bilimsel, ve tasarım ve teknolojiye yönelik okur-yazarlık becerilerini geliştirip kullanabilecekler.
  • 4- Çok-kültürlü ve demokratik bir toplumda katılım ve sivil sorumluluğun önemini kavramak
    Öğrenciler toplumun gelişimi için sivil katılım yoluyla toplumsal aktörler olabilmenin önemini kavrayabilecekler.
    Öğrenciler sivil sorumluluk ilkeleri çerçevesinde parçası oldukları küresel ve yerel topluluklarla ilişkilerine ve bu ilişkiler çerçevesinde ortaya çıkan toplumsal, politik, kültürel ve etik meselelere dair bir farkındalık geliştirecekler.
  • 5- Çalışma alışkanlıklarını, düşünme becerilerini, öğrenme süreçlerini ve disiplinler-arası gruplarla çalışma ve bilgiyi paylaşma becerilerini geliştirip düzenleyebilmek için yüksek bir öz-farkındalık sergilemek
    Öğrenciler üstlendikleri görev ve sorumlulukları yerine getirme bilincini geliştirecek, bireysel çalışmaları bağımsız olarak yürütebilecekler.
    Öğrenciler çok disiplinli veya disiplinler-arası çalışmalarda bireysel ve ortak sorumluluk alabilecek; iş birliği yapma ve iş bölümü planlama becerilerini geliştirecek; bir grubun parçası veya lideri olarak çalışabilmek için gerekli özgüvene ve yetkinliğe sahip olacaklar.
    Öğrenciler geleceğe yönelik bir tutumla kişisel ve mesleki gelişimleri için gerekli motivasyona sahip olacak, ihtiyaç duydukları öğrenme becerilerini geliştirip öğrenme gereksinimlerini belirleyebilecek ve bu doğrultuda planlar yapıp uygulayabilecekler.

Değerlendirme

Programın vizyon ve amaçlarına uygun olarak, ölçme ve değerlendirmede geleneksel sınav yöntemleri yerine öğrencilerin sunumlar, sınıf içi tartışma forumları, bireysel veya grup projeleri vasıtasıyla etkin katılımlarının sağlandığı ve öğretim üyelerinin ‘öğreten’ olmak yerine ‘mentor’ rolünü üstlendiği bir model uygulanır. Dönem sonunda öğrenciler ders değerlendirme anketleri ve birebir görüşmelerle geri bildirimde bulunur.


İletişim

Ortak Dersler Bölümü
Kadir Has Üniversitesi
Cibali, Fatih / ISTANBUL
Tel: 0212 533 65 32 / 1251
Email: [email protected]