DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Bilişsel Psikoloji PSY 232 Bahar 03+00+00 Zorunlu 3 6
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Seviye Belirtilmemiş
Dersin Koordinatörü: Ahu GÖKÇE
Dersin Amacı: Bu dersin amacı, bilgi işleme modeli esasına dayanarak insanın bilişsel ve zihinsel süreçlerinin çeşitli yaklaşımlar ele alınarak öğrencilere tanıtılmasıdır. Algı, dikkat, hafıza, dil, akıl yürütme ve problem çözme süreçlerine kuramsal modeller çerçevesinde odaklanılır.
Dersin İçeriği: Bu derste bilişsel psikoloji alanına giriş yapılacak, bireylerin bilgiyi algılama, depolama, iletişme ve diğer kullanma şekilleri incelenecektir.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Bilişsel psikoloji alanındaki teorik bilgiyi betimler, açıklar ve yorumlar.
  • 2- İnsanın davranışsal ve bilişsel süreçlerini tanır ve açıklar.
  • 3- Psikolojinin bu ve farklı alanlarındaki gelişimi izlemek için gerekli becerileri vardır.
  • 4- Sosyal ve kültürel farklılık tanıma ve anlar ve farklı ortamlarda çalışmak için gerekli yetilere sahiptir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Ders anlatım


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Goldstein (2011). Cognitive Psychology: Connecting Mind, Research, and
Everyday Experience, 3rd Edition.


DİĞER KAYNAKLAR

Cognitive psychology: a student`s handbook, M.W. Eysenck, M. Keane, Hove (England) New York: Psychology Press, 2005.
? Cognitive psychology: mind and brain, E.E. Smith, S.M. Kosslyn, Upper Saddle, River, N.J.: Pearson/Prentice Hall/Pearson Education International, Upper Saddle, 2009.


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Total: 0 0


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Toplam İş Yükü (saat):0


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12
OC1                        
OC2                        
OC3                        
OC4