DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Fizyolojik Psikoloji |
PSY 335 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Psikoloji |
Öğrenim Türü: |
Örgün Eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Efe Soyman |
Dersin Amacı: |
İnsanın sinir sistemi, endokrin sistemi vb. fizyolojik süreçlerle bireyin duygu, düşünce ve davranışları arasındaki ilişkiyi inceler. Bu amaçla, duyu organlarının yapısı ve işleyişi, hormonların davranışa olan etkisi ve alınan değişik ilaç türlerinin psikolojik etkilerini araştıran bir alt alan olan psikoformakolojiye odaklanır. |
Dersin İçeriği: |
Bu ders, insan davranışının altında yatan fizyolojik mekanizmaları tanıtmak için tasarlanmıştır. Merkezi sinir sisteminin yapısı ve işlevine, nöroanatomiye, nöroplastisiteye ve insan beynindeki belirli beyin bölgelerinin rolüne özel önem verilecektir. Bu dersin sonunda öğrenciler, insan sinir sisteminin yapısı, duygu, hafıza ve yönetici işlevler gibi temel psikolojik süreçlerin fizyolojik temelleri hakkında bilgi edineceklerdir. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- İnsan sinir sistemi işleyişinin ve nöroanatominin temellerini öğrenir.
- 2- İnsan davranış ve bilişinin biyolojik temelini öğrenir.
- 3- Farklı metodolojileri kullanarak bilişin biyolojik temelini araştırmak ve araştırma ödevlerini yorumlamak için farklı metodolojileri öğrenir.
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Ders anlatımı |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Giriş |
|
2 |
Sinir Sisteminin Anatomisi |
|
3 |
Sinir Sisteminin Anatomisi |
|
4 |
Sinir Sisteminin Mikroanatomisi |
|
5 |
Sinir Sisteminin Mikroanatomisi |
|
6 |
Sinirsel İletişim |
|
7 |
Psikofarmakoloji |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Duyusal Sistemler ve Görme |
|
10 |
Öğrenme ve Hafıza |
|
11 |
Duygu |
|
12 |
İnsan İletişimi |
|
13 |
Uyku |
|
14 |
Değerlendirme |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Carlson, N. R. & Birkett, M. A. (2017). Physiology of Behavior (Global, 12th Edition). Pearson. |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Katılım |
15 |
3 |
Uygulama |
14 |
4 |
Ödev |
5 |
9 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) |
14 |
8 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
26 |
Final Sınavı |
1 |
50 |
Total: |
50 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 15 | 3 | 45 |
Uygulama | 2 | 4 | 8 |
Proje | 4 | 4 | 16 |
Ödev | 5 | 4 | 20 |
Diğer Uygulamalara Hazırlık | 4 | 3.5 | 14 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 4 | 5 | 20 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 4 | 6 | 24 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
PY11 |
PY12 |
OC1 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC2 |
|
|
3 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
1 |
|
2 |
3 |
|
|
|
|
|
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek