DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
İngilizce ENG 101 Güz 03+00+00 Zorunlu 3 4.0
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: örgün
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: İngilizce
Dersin Düzeyi: Lisans
Dersin Koordinatörü: Ayçe Reyhan BARIŞIK
Dersin Amacı: Öğrencilere başlangıç düzeyinde İngilizcenin temelini vermek. Sömestirin sonunda öğrencilerin hergün yaptıkları alışkanlıklarını, becerilerini, sahip oldukları şeyleri ve sıfatları ifade edecek düzeyde İngilizce verebilmek. Bu temel bilgileri gündelik kelime haznesiyle harmanlayıp öğrencileri üst sınıflara hazırlamak.
Dersin İçeriği:
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- Kendini ve başkalarını tanıtabilir.
  • 2- Zaman kavramlarını kullanabilir ve boş vakit etkinlikleri hakkında konuşabilir.
  • 3- Sıfatları doğru kullanabilir, geniş zamanda günlük alışkanlıklarını ifade edebilir ve bu konuda okuduklarını anlayabilir.
  • 4- Sahip olma ve var kavramlarını doğru bir şekilde kullanabilir.
  • 5- Miktarları, sayılabilir ve sayılamaz kavramlarıyla doğru kullanabilir.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri soru cevap, bireysel çalışma, grup çalışması, eşli çalışma, çıkarım yapma tekniği


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Haftanın günleri, sayılar, tanışma-olmak fiili, iyelik sıfatları, özne zamirleri
2 Haftanın günleri, sayılar, tanışma-olmak fiili, iyelik sıfatları, özne zamirleri
3 Haftanın günleri, sayılar, tanışma-olmak fiili, iyelik sıfatları, özne zamirleri
4 Eşyalar, renkler, sıfatlar,. a/an çoğul, işaret sıfatları, bu, şu, bunlar, onlar, sıfatlar, emirler
5 Eşyalar, renkler, sıfatlar,. a/an çoğul, işaret sıfatları, bu, şu, bunlar, onlar, sıfatlar, emirler
6 Eşyalar, renkler, sıfatlar,. a/an çoğul, işaret sıfatları, bu, şu, bunlar, onlar, sıfatlar, emirler
7 Meslekler, soru formları. Geniş zaman, olumlu, olumsuz, soru, soru formlarındaki kelime düzeni
8 Meslekler, soru formları. Geniş zaman, olumlu, olumsuz, soru, soru formlarındaki kelime düzeni
9 Meslekler, soru formları. Geniş zaman, olumlu, olumsuz, soru, soru formlarındaki kelime düzeni
10 Aile, günlük aktiviteler, sıklık terimleri, iyelik, zaman ve yer takıları, zarf ve sıklık ifadelerinin cümle içindeki yerleri
11 Aile, günlük aktiviteler, sıklık terimleri, iyelik, zaman ve yer takıları, zarf ve sıklık ifadelerinin cümle içindeki yerleri
12 Aile, günlük aktiviteler, sıklık terimleri, iyelik, zaman ve yer takıları, zarf ve sıklık ifadelerinin cümle içindeki yerleri
13 Fiil cümleleri, hava durumları ve mevsimler. Şimdiki zaman, yapabilmek fomu, olumlu ve olumsuz
14 Fiil cümleleri, hava durumları ve mevsimler. Şimdiki zaman, yapabilmek fomu, olumlu ve olumsuz


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

Market Leader Course Book Elementary Business English


DİĞER KAYNAKLAR



DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Katılım - -
Laboratuvar - -
Uygulama - -
Arazi Çalışması - -
Proje - -
Ödev - -
Sunum/Jüri - -
Derse Özgü Staj - -
Diğer Uygulamalar (seminer, stüdyo kritiği, workshop vb.) - -
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler (okuma, bireysel çalışma vb.) - -
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 2 50
Final Sınavı 1 50
Total: 3 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14342
Laboratuvar000
Uygulama000
Arazi Çalışması000
Proje000
Ödev000
Sunum/Jüriye Hazırlık000
Derse Özgü Staj000
Diğer Uygulamalara Hazırlık000
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler000
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar22040
Final Sınavı11818
Toplam İş Yükü (saat):100


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                       3  
OC2                       3  
OC3                       3  
OC4                       3  
OC5                       3