Dersin Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U+L (saat/hafta) | Türü (Z / S) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|---|
Nesneye Yönelik Programlama- I | BP 104 | Bahar | 02+02+00 | Zorunlu | 3 | 8 |
Akademik Birim: | |
Öğrenim Türü: | Örgün eğitim |
Ön Koşullar | Yok |
Öğrenim Dili: | Türkçe |
Dersin Düzeyi: | Önlisans |
Dersin Koordinatörü: | Mesut ÇEVİK |
Dersin Amacı: | Nesneye yönelik programlama yöntemini öğretmek. Bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java programlama dili ile göstermek. |
Dersin İçeriği: | Robot Karel ile tanışma, Basit Karel Programları, Karel sınıfını geliştirme, Kalıtım kavramı, Karel’de kontrol yapıları, Karel’de problem çözme, Programı parçalara ayırma, Algoritma düşüncesi, Java’ ya giriş, Örneklerle programlama, Sınıflar ve nesneler, Program sınıf hiyerarşisi, Basit grafik nesneleri, Değişkenler, değerler ve türler, Aritmetik ifadeler, Ortak deyimler, Kontrol deyimleri, Bool ifadeleri, Metotlar, Parametreleri kullanmak, Sözde rastgele sayılar, Random Generator sınıfı, Javadoc’u okumak, Nesneler ve sınıflar, Yapıcı metotlar Kalıtım, acm.graphics paketi, Kolaj grafik modeli, Fare olaylarına yanıt verme, Java dinleyici modeli, Grafik yapıları, GPolygon sınıfı, Bileşik nesneleri oluşturmak, Karakter verisini kullanmak, Java’nın String sınıfını kullanmak, Dizgi işlemleri, Dizgilerle problem çözme, Veri gösterimi, Nesneler ve hafıza. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri | Anlatım, soru – cevap, tartışma, uygulama |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Robot Karel ile tanışma | Önerilen metinlerin okunması |
2 | Basit Karel Programları, Karel sınıfını geliştirme, Kalıtım kavramı, Karel’de kontrol yapıları | Önerilen metinlerin okunması |
3 | Karel’de problem çözme, Programı parçalara ayırma, Algoritma düşüncesi | Önerilen metinlerin okunması |
4 | Java’ ya giriş, Örneklerle programlama Sınıflar ve nesneler, Program sınıf hiyerarşisi, Basit grafik nesneleri | Önerilen metinlerin okunması |
5 | Değişkenler, Değerler ve türler, Aritmetik ifadeler, Ortak deyimler | Önerilen metinlerin okunması |
6 | Kontrol deyimleri, Bool ifadeleri | Önerilen metinlerin okunması |
7 | Metotlar, Parametreleri kullanmak | Önerilen metinlerin okunması |
8 | Sözde rastgele sayılar, Random Generator sınıfı, Javadoc’u okumak | Önerilen metinlerin okunması |
9 | Nesneler ve sınıflar, Yapıcı metotlar, Kalıtım | Önerilen metinlerin okunması |
10 | acm.graphics paketi, Kolaj grafik modeli, Fare olaylarına yanıt verme, Java dinleyici modeli | Önerilen metinlerin okunması |
11 | Grafik yapıları, GPolygon sınıfı, Bileşik nesneleri oluşturmak | Önerilen metinlerin okunması |
12 | Karakter verisini kullanmak, Java’nın String sınıfını kullanmak | Önerilen metinlerin okunması |
13 | Dizgi işlemleri, Dizgilerle problem çözme | Önerilen metinlerin okunması |
14 | Veri gösterimi, Nesneler ve hafıza | Önerilen metinlerin okunması |
“JAVA UYGULAMALARI ” Murat İnan Altas Yayıncılık ve Elektronik http://www.altaskitap.com/java/java.htm |
1. Karel The Robot learns Java Eric S. ROBERTS Stanford University, 2005 2. “THE ART AND SCIENCE OF JAVA” Eric S. ROBERTS Addision-Wesley, 2008 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
---|---|---|
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 40 |
Final Sınavı | 1 | 60 |
Total: | 2 | 100 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ders Saati | 14 | 4 | 56 |
Ödev | 6 | 5 | 30 |
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler | 14 | 3 | 42 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 198 |
# | PY1 | PY2 | PY3 | PY4 | PY5 | PY6 | PY7 | PY8 | PY9 | PY10 | PY11 | PY12 | PY13 |
OC1 | 2 | ||||||||||||
OC2 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC3 | |||||||||||||
OC4 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC5 | |||||||||||||
OC6 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC7 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC8 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC9 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC10 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC11 | 3 | 3 | 3 | 3 | |||||||||
OC12 | 2 | 3 |