DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ

Dersin Adı Kodu Yarıyıl T+U+L (saat/hafta) Türü (Z / S) Yerel Kredi AKTS
Nesneye Yönelik Programlama- I BP 104 Bahar 02+02+00 Zorunlu 3 8
Akademik Birim:
Öğrenim Türü: Örgün eğitim
Ön Koşullar Yok
Öğrenim Dili: Türkçe
Dersin Düzeyi: Önlisans
Dersin Koordinatörü: Mesut ÇEVİK
Dersin Amacı: Nesneye yönelik programlama yöntemini öğretmek. Bu yöntemin iyi bir program yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java programlama dili ile göstermek.
Dersin İçeriği: Robot Karel ile tanışma, Basit Karel Programları, Karel sınıfını geliştirme, Kalıtım kavramı, Karel’de kontrol yapıları, Karel’de problem çözme, Programı parçalara ayırma, Algoritma düşüncesi, Java’ ya giriş, Örneklerle programlama, Sınıflar ve nesneler, Program sınıf hiyerarşisi, Basit grafik nesneleri, Değişkenler, değerler ve türler, Aritmetik ifadeler, Ortak deyimler, Kontrol deyimleri, Bool ifadeleri, Metotlar, Parametreleri kullanmak,
Sözde rastgele sayılar,
Random Generator sınıfı,
Javadoc’u okumak, Nesneler ve sınıflar, Yapıcı metotlar
Kalıtım, acm.graphics paketi,
Kolaj grafik modeli, Fare olaylarına yanıt verme, Java dinleyici modeli, Grafik yapıları, GPolygon sınıfı, Bileşik nesneleri oluşturmak,
Karakter verisini kullanmak,
Java’nın String sınıfını kullanmak, Dizgi işlemleri,
Dizgilerle problem çözme,
Veri gösterimi,
Nesneler ve hafıza.
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ):
  • 1- 1111
  • 2- Nesneye yönelik programlama yöntemini öğrenebilme.
  • 3- 2222
  • 4- Bu yöntemin iyi programlar yazmak için etkin bir biçimde nasıl kullanılacağını Java programlama dili ile öğrenebilme
  • 5- 2222
  • 6- Java programlama dilinde basit problemler için çözümler tasarlayabilme.
  • 7- Java programlama dilinde soyutlama ve arayüzleri kullanarak daha büyük sorunlara çözümler tasarlayabilme.
  • 8- Java programlama dilinde iyi yazılmış programlar ile kötü yazılmış programları arasında ayrım yapabilme.
  • 9- Java programlama dilinde iyi programlama stiline sahip programlar yazabilme
  • 10- Java programlama dilinde soyutlamayı anlama ve uygun zamanlarda kullanabilme.
  • 11- Programları test edip hata ayıklayabilme.
  • 12- Yazılım geliştirmek için ekip çalışması yapabilme.
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri Anlatım, soru – cevap, tartışma, uygulama


HAFTALIK PROGRAM

HaftaKonularÖn Hazırlık
1 Robot Karel ile tanışma Önerilen metinlerin okunması
2 Basit Karel Programları, Karel sınıfını geliştirme, Kalıtım kavramı, Karel’de kontrol yapıları Önerilen metinlerin okunması
3 Karel’de problem çözme, Programı parçalara ayırma, Algoritma düşüncesi Önerilen metinlerin okunması
4 Java’ ya giriş, Örneklerle programlama Sınıflar ve nesneler, Program sınıf hiyerarşisi, Basit grafik nesneleri Önerilen metinlerin okunması
5 Değişkenler, Değerler ve türler, Aritmetik ifadeler, Ortak deyimler Önerilen metinlerin okunması
6 Kontrol deyimleri, Bool ifadeleri Önerilen metinlerin okunması
7 Metotlar, Parametreleri kullanmak Önerilen metinlerin okunması
8 Sözde rastgele sayılar, Random Generator sınıfı, Javadoc’u okumak Önerilen metinlerin okunması
9 Nesneler ve sınıflar, Yapıcı metotlar, Kalıtım Önerilen metinlerin okunması
10 acm.graphics paketi, Kolaj grafik modeli, Fare olaylarına yanıt verme, Java dinleyici modeli Önerilen metinlerin okunması
11 Grafik yapıları, GPolygon sınıfı, Bileşik nesneleri oluşturmak Önerilen metinlerin okunması
12 Karakter verisini kullanmak, Java’nın String sınıfını kullanmak Önerilen metinlerin okunması
13 Dizgi işlemleri, Dizgilerle problem çözme Önerilen metinlerin okunması
14 Veri gösterimi, Nesneler ve hafıza Önerilen metinlerin okunması


ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR

“JAVA UYGULAMALARI ”
Murat İnan
Altas Yayıncılık ve Elektronik
http://www.altaskitap.com/java/java.htm


DİĞER KAYNAKLAR

1. Karel The Robot learns Java
Eric S. ROBERTS Stanford University, 2005

2. “THE ART AND SCIENCE OF JAVA”
Eric S. ROBERTS Addision-Wesley, 2008


DEĞERLENDİRME SİSTEMİ

Yarıyıl İçi ÇalışmalarıSayıKatkı Payı (%)
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar 1 40
Final Sınavı 1 60
Total: 2 100


İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI

EtkinliklerSayısıSüresi (saat)Toplam İş Yükü (saat)
Ders Saati14456
Ödev6530
Dersle İlgili Sınıf Dışı Etkinlikler14342
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar13030
Final Sınavı14040
Toplam İş Yükü (saat):198


PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ

# PY1 PY2 PY3 PY4 PY5 PY6 PY7 PY8 PY9 PY10 PY11 PY12 PY13
OC1                         2
OC2           3           3  
OC3                          
OC4           3           3  
OC5                          
OC6           3           3  
OC7           3           3  
OC8       3               3  
OC9                       3  
OC10                       3  
OC11       3               3  
OC12             2