DERS TANITIM ve UYGULAMA BİLGİLERİ
Dersin Adı |
Kodu |
Yarıyıl |
T+U+L (saat/hafta) |
Türü (Z / S) |
Yerel Kredi |
AKTS |
Medya Planlama |
CF 421 |
Bahar |
03+00+00 |
Zorunlu |
3 |
6 |
Akademik Birim: |
Reklamcılık |
Öğrenim Türü: |
Örgün eğitim |
Ön Koşullar |
Yok |
Öğrenim Dili: |
İngilizce |
Dersin Düzeyi: |
Lisans |
Dersin Koordinatörü: |
Perrin ÖGÜN EMRE |
Dersin Amacı: |
Öğrencileri medya planlama ve satın almanın ana dinamikleri ve kavramları ile tanıştırmak ve medya okur yazarlığı kazanmalarına yardımcı olmak. Öğrencileri medya planlamada karşılaşacakları ana medya sorunlarına ne şekilde yaklaşabileceklerine dair anlayış kazandırmak . Medya planlama ve satın alma süreçlerine ve medya planlarının değerlendirmesine dair aşinalık kazanmalarını desteklemek |
Dersin İçeriği: |
Ders genel olarak medya planlama ve satın almanın temellerini kapsayacak; medya kavramları, medya araştırma ve analizleriyle entegre planlama süreçlerine yoğunlaşılacaktır. |
Dersin Öğrenme Çıktıları (ÖÇ): |
- 1- Pazarlama iletişimi ve reklam süreçlerinde medya planlamanın rolünü tanımlayabilmek
- 2- Ana medya kavramları ve terminolojisini bilmek
- 3- Medya araştırmalarını okuyabilir ve değerlendirebilmek
- 4- Medya maliyet etkinlik metriklerini hesaplayabilmek
- 5- Entegre, geniş kapsamlı bir medya planı hazırlayabilmek
|
Dersin Öğrenme Yöntem ve Teknikleri |
Konu anlatımları, sınıf içi tartışmalar, sektörden misafir konuşmacılar, vaka paylaşımları, ufuk açıcı videolar |
HAFTALIK PROGRAM
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 |
Dersin Tanıtımı & Medya Planlama ve Satınalma’nın Gelişiminin Kısa Tarihi |
|
2 |
Medya Dili: Ana Kavramlar ve Terminoloji |
|
3 |
Müşteri Brief’inin Deşifresi: Pazarlama Hedeflerinden Medya Hedeflerine |
|
4 |
Medya Stratejisi: Girdiler, Çıktılar ve Karar Verme Kriterleri |
|
5 |
Tv Medya Planlama |
|
6 |
Digital Medyaya Giriş- Temel Kavramlar ve Ölçümler |
|
7 |
Digital Medya Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav |
|
9 |
Entegre Medya Planı Oluşturma |
|
10 |
Entegre Medya Planı: Vaka Çalışmaları |
|
11 |
Medya Satınalma: Pazarlık Stratejileri ve Satınalma Süreçleri |
|
12 |
Proje Briefi ve Ders Konu Tekrarları |
|
13 |
Kampanya Sonrası Analizler ve Raporlama |
|
14 |
Proje Sunumları |
|
Kadir Has Üniversitesi'nde bir dönem 14 haftadır, 15. ve 16. hafta sınav haftalarıdır.
ZORUNLU ve ÖNERİLEN OKUMALAR
Kitap önerisi: Advertising Media Planning, Jack Z. Sissors and Roger B. Baron, McGrow Hill, 2010, 7th Edition |
DİĞER KAYNAKLAR
DEĞERLENDİRME SİSTEMİ
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Sayı | Katkı Payı (%) |
Proje |
1 |
30 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar |
1 |
30 |
Final Sınavı |
1 |
40 |
Total: |
3 |
100 |
İŞ YÜKÜ HESAPLAMASI
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|
Ders Saati | 14 | 3 | 42 |
Proje | 1 | 38 | 38 |
Ara Sınavlar/Sözlü Sınavlar/Kısa Sınavlar | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü (saat): | 150 |
1 AKTS = 25 saatlik iş yükü
PROGRAM YETERLİLİKLERİ (PY) ve ÖĞRENME ÇIKTILARI (ÖÇ) İLİŞKİSİ
# |
PY1 |
PY2 |
PY3 |
PY4 |
PY5 |
PY6 |
PY7 |
PY8 |
PY9 |
PY10 |
OC1 |
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
OC2 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
OC3 |
|
|
|
|
3 |
|
|
|
|
|
OC4 |
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
|
OC5 |
|
|
|
|
|
|
|
3 |
|
|
Katkı Düzeyi: 1 Düşük, 2 Orta, 3 Yüksek